GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ESM653 BİYOKÜTLE VE BİYOYAKIT KULLANIMI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Türkiye'de ve Dünyada biyokütlelerin ve biyoyakıtların kullanımı ve kullanım payı hakkında bilgi sahibi olmak


Doç. Dr. Halil ŞENOL


1 Biyokütle ve biyoyakıtları tanımak
2 Biyokütle kullanım alanlarını öğrenmek
3 Türkiye ve Dünyadaki biyoyakıt kullanım paylarını öğrenmek
4 Biyoyakıtların sınıflandırılmasını öğrenmek

Birinci Öğretim


yok


.


Biyokütle, hayvan ve bitki atıklarının yakılmasından elde edilen bir enerji kaynağıdır. Tarım işletmeleri, okullar/üniversiteler, belediyeler, oteller, tatil köyleri, spor salonları, hastaneler ve cezaevleri dahil olmak üzere hemen hemen tüm endüstriler ısıya ve elektriğe dönüştürülebilen atık üretirler. Yıllar geçtikçe biyokütle, artan ihtiyaçlarımızı karşılamak için hem güvenilir hem de tutarlı bir yenilenebilir enerji kaynağı olma potansiyeline sahip popüler bir alternatif enerji kaynağı haline gelmiştir. Her enerji tipinin olduğu gibi biyokütle enerjisinin avantajları ve dezavantajlarının tanıtılması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Biyokütle Enerjisinin Tarihçesi
2 2. Biyokütle Enerjisi
3 3. Biyokütle Enerjisinin Türleri
4 4. Biyokütleden Enerji Elde Edilmesi
5 5. Biyoyakıtlar
6 6. Biyoyakıtların Sektördeki Önemi
7 7. Biyoyakıt Üretimini Tetikleyen Faktörler
8 8. ARA SINAV
9 9. Dünya Biyoyakıt Üretimi
10 10. Biyoyakıt Teknolojisi
11 11. Biyoyakıt Üretiminde Kullanılan Hammaddeler ve Üretim Süreci
12 12. Türkiyede biyoyakıt kullanımı
13 13. Dünyada biyoyakıt kullanımı
14 14. Genel tekrar
15 15. FİNAL SINAVI
16 16. BÜTÜNLEME SINAVI

Bianco, F., Monteverde, G., Race, M., Papirio, S., Esposito, G., 2020a. Comparing performances, costs and energy balance of ex situ remediation processes for PAHcontaminated marine sediments. Environ. Sci. Pollut. Res. 27, 19363–19374. https:// doi.org/10.1007/s11356-020-08379-y. Bianco, F., Race, M., Papirio, S., Esposito, G., 2020b. Removal of polycyclic aromatic hydrocarbons during anaerobic biostimulation of marine sediments. Sci. Total Environ. 709, 136141. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2019.136141. Bianco, F., Race, M., Papirio, S., Oleszczuk, P., Esposito, G., 2021. The addition of biochar as a sustainable strategy for the remediation of PAH–contaminated sediments. Chemosphere 263, 128274. https://doi.org/10.1016/j.chemosphere.2020.128274. Bittencourt, G.A., Barreto, E. da S., Brandão, R.L., Baêta, B.E.L., Gurgel, L.V.A., 2019. Fractionation of sugarcane bagasse using hydrothermal and advanced oxidative pretreatments for bioethanol and biogas production in lignocellulose biorefineries. Bioresour. Technol. 292, 121963. https://doi.org/10.1016/j.biortech.2019.121963. Cacciola, N.A., Cerrato, A., Capriotti, A.L., Cavaliere, C., D’Apolito, M., Montone, C.M., Piovesana, S., Squillaci, G., Peluso, G., Laganà, A., 2020. Untargeted characterization of chestnut (Castanea sativa Mill.) shell polyphenol extract: a valued bioresource for prostate cancer cell growth inhibition. Molecules 25, 2730. https://doi.org/ 10.3390/molecules25122730



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Bütünleme Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 4 56
Gösterme 3 3 9
Beyin Fırtınası 6 2 12
Bireysel Çalışma 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Deney Sonrası Quiz 3 4 12
Ev Ödevi 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 185

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek