Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AYM9000 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu seminer dersi, fakültenin beklentisi ve amacı çerçevesinde, öğrenci ve öğretim üyeleri için işletme yönetiminin, muhasebe, finans, pazarlama vb. gibi alanlarında güncel konular veya ileri düzey uygulamaların yayılmasını sağlamak ve bunlarla ilgili fikir edinmek için bir forum niteliğindedir. Beklentiyi karşılamak için, öğrencinin bir konuyu araştırması ve araştırma bulguları çerçevesinde bir sunum yapması gerekir. Her öğrenci bölümdeki disiplin alanlarının birinde yer alan bir konuda seminer sunumu hazırlamak ve sunmakla sorumludur. Genel olarak öğrencinin bir PowerPoint sunum oluşturması ve sunması beklenir. Konu öğrencinin özellikle ilgilendiği bir konu olabileceği gibi (örneğin potansiyel bir tez konusu) veya öğrencinin yabancısı olduğu bir alan da olabilir. Ancak sunum son gelişmeler üzerine araştırmayı raporlamalıdır. Bu bir tez önerisi şeklinde olmamalıdır.
Fen Bilimleri Enstitüsü Afet Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri
1 | Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. |
2 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu ders, öğrencilere çeşitli uygulamalı sosyal araştırmalarla ilgili konularda tartışma ve fikirler üretmeleri için bir forum sağlar. Öğrenciler seçtikleri bir araştırma konusunu derinlemesine inceler, araştırma, tartışma ve problem çözme alanlarındaki uzmanlarla seçilen konularda tartışırlar. Araştırma seminerinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve pratik deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma,dersin amacının ve içeriğinin açıklanması | ||
2 | Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi | ||
3 | Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar | ||
4 | Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, referans kaynakların sınıflandırılması | ||
5 | Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi | ||
6 | Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler | ||
7 | ara sınav | ||
8 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı | ||
9 | Metin çalışmalarına devam, görsel materyallerin araştırma içinde kullanımı,seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması | ||
10 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları | ||
11 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları | ||
12 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları | ||
13 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları | ||
14 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları | ||
15 | final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |