Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB-537 | GÜNÜMÜZ KELAMINDA YENİLİK ARAYIŞLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Kelam ilminde on dokuzuncu yüzyıldan itibaren devam edegelen yeni ilmi kelam çalışmaları ve günümüzde ortaya konmaya çalışılan yöntem ve içerik çalışmalarının tespiti ve tahlili.
Dr. Öğr. Üyesi Kamil Ruhi Albayrak
1 | Yenilikçi kelam düşüncesinin yapısının kökenleri ile tezahürleri arasında ilişki kurabilir. |
2 | Farklı kelam ekollerinin hem klâsik İslâm düşüncesinde hem de modern dönemdeki yerini tartışabilecek, analiz edebilecek ve eleştirebilecektir. |
3 | Yeni ilmi Kelamın ne olduğu hakkında fikir sahibi olur. |
4 | Kelam ilmine yeni yaklaşımların tutarlılığı ve geleceği hakkında fikir sahibi olur. |
5 | Modern dönemde Kelam ilmine yönelik yeni yaklaşımların doğmasının sebeplerini kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Dersin içeriğini kelam ilminin değişen koşullar ve gerekli ihtiyaçlara bağlı olarak sistematik olarak yeniden yapılanması ve bu yönde sergilenen teolojik yaklaşımlar ve çözüm önerileri oluşturacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kelam İlminin Geçirdiği Ana Merhaleler | ||
2 | Kelamın Çağımızdaki Tanımları | ||
3 | 19. Yüzyılda Kelam İlmi | ||
4 | Pozitivizm-Din-Bilim İlişkisi | ||
5 | 20. Yüzyılda Bilim ve Teknolojinin Dine Etkileri | ||
6 | Panteizm-Ateizm-Deizmin kelami tahlili | ||
7 | İctimai Kelam | ||
8 | İlahiyat-İslami İlimler Fakülteleri ve Kelam Araştırmaları | ||
9 | Nübüvvete Dair Araştırmalar | ||
10 | Kelam-Dil İlişkisi ve Hermönetik | ||
11 | İslam’a Yönelik Çağdaş Eleştiriler ve Yanıtları | ||
12 | Kelam-Felsefe ilişkisi | ||
13 | Batıda Teistik Yeni İddialar | ||
14 | Teleolojik Delilin Modern Yorumları |
1. Sıddıki, Mazharuddin. İslam Dünyasında Modernist Düşünce. çev. Murat Fırat. Dergah Yayınları, ts. 2. Rahman, Fazlur. İslam ve Çağdaşlık. Ankara Okulu Yayınları, 2002. 3. Özervarlı, M. Sait. Kelam’da Yenilik Arayışları (XIX. Yüzyıl Sonu-XX. Yüzyıl Başı). İsam / İslam Araştırmaları Merkezi, 2017. 4. Düzgün, Şaban Ali. Seyyid Ahmed Han ve Entellektüel Modernizmi. Akçağ Yayınları, 1997. 5. Hakkı (İzmirli), İsmail. Yeni İlmi Kelam. Ankara Okulu Yayınları, 2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |