Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB-550 | UYGULAMALI DİLBİLİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 0 |
Yüksek Lisans
Türkçe
öğrencilerin çağdaş dilbilim kuramlarını tanımaları ve bu kuramların gerçek hayatta ve Arapça öğrenimindeki uygulamalara etkilerinin öğrenilmesi
Dr. öğr. üyesi Fatih yediyıldız
1 | Dil incelemelerinin tarihi sürecini kısaca anlatabilir.Farklı kuramlarda "Dil" kavramıDil, göstergebilim ve dil öğrenimiDil, iletişim ve dil öğrenimine etkisiKurum, rol, söz-eylem, davranış, söylem çözümlemesi vs. ne demektir.Dil öğrenimine ilşkin kavramları tanıyabilir ve açıklayabilir.Dil öğrenimi ne demektir?Kurumları karşılaştırabilir, farklılıkları görebilir.Uygulamalı Dİlbilim alanının dil öğrenimi üzerindeki etkisini bilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Genel dilbilim ve Kuramsal dilbilim, Uygulamalı dilbilime giriş, Uygulamalı dilbilime giriş, Uygulamalı dilbilim-didaktik dilbilim, çağdaş dil mğretim yöntemlerinin dil bilimsel temelleri, dil ediniminin doğası, dil edinim kuramları, dil öğrenimine etki eden dilsel ve dil dışı etkenler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 3 | yok | yok |
Temmam Hassan-n, ei-Lugatu'l-'Arabiyye Ma'niihii ve Mebniihii, 76) Şevki Dayf, Tecdidu'n-Nahv, Muhtar Ömer'in Medhal ile 'İlmi'l-Luğa, Kemal Muhammed 'Ali 'nin Dirâsat fi 'İlmi'l-Luga
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
ÖÇ 1 |