GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GSEYL-104 SEMİNER Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrenciye araştırma yapma yeteneklerini kazandırma, öğrencinin eğitiminde eksik olan yönlerini tamamlama, öğrenim gördüğü alanla ilgili olarak eksikliğini hissettiği ve merak ettiği alanlarda araştırma yapmasını sağlama, rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazandırma, grup çalışması ile özgün bir çalışmayı planlama, yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır. Özellikle mesleki alanlarıyla ilgili olarak araştırma yapma ve sunuş yeteneği kazandırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Selahattin YILMAZ


1 Sanat ve eğitimiyle ilgili bir problem belirleyebilir.
2 Pelirlediği problemle ilgili kaynakları tarayarak kavramsal çerçeve oluşturur
3 Veri toplama araçlarını geliştirp verilerini toplayabilir.
4 Verileri analiz edr ve yorumlar
5 Bulgularını sonuçlandırır ve rapor haline getirir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, araştırma, yazım ve sunum çalışmaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma
2 Araştırma konusu , ile ilgili öneriler geliştirme
3 Araştırma konularını seçme
4 Literarür taraması
5 Litaratür taraması
6 Toplanan kaynakların değerlendirilmesi
7 Toplanan kaynakların değerlendirilmesi
8 Ara sınav (Ön değerlendirme)
9 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi
10 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunuma hazırlanması
11 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması
12 Hazırlanan konulara ait belge ve dökümanların dosya şeklinde hazırlanarak derlenmesi ve toparlanması
13 Konulara ait raporların dosyalanması
14 Dönem sonu değerlendirilmesi
15 Dönem sonu değerlendirilmesi
16 Final (Dönem sonu değerlendirilmesi)

Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15. Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231– 274. Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River, NJ. Creswell, J. W & Clark, V.L.P.(2015) Karma yöntem Araştırmaları, 2. Baskı Anı Yayıncılık. Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(105), 163-194 Maxwell, J. A. (2008). Designing a qualitative study. The SAGE handbook of applied social research methods, 2, 214-253. Merriam, S. B., and Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc. Neuman, W. L., and Robson, K. (2014). Basics of social research. Pearson Canada Toronto. Patton, M.Q. (2014) Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri 3. Baskı Pegem Akademi Strauss, A. and Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications. Yıldırım, A ve. Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Bütünleme Sınavı 1 0
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Alan Çalışması 6 20 120
Rapor Hazırlama 1 25 25
Rapor Sunma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 181

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek