Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSEYL-102 | GÖRSEL SANATLARDA NİTEL VE KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Görsel Sanatlar alanında Nitel ve Karma araştırmalarda kullanılabilecek araştırma desenlerini uygulayabilme, çeşitli araştırma desenlerinde problem durumu belirleme, çalışma grubu oluşturma, veri toplama, toplanan veriyi analiz etme ve yorumlama bilgi. becerileri ve yetkinlikleri kazanmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Selahattin YILMAZ
1 | Nitel ve karma araştırma yaklaşımının felsefi temellerini açıklayabilir. |
2 | Nitel araştırma desenlerini tanır ve araştırmasına uygun deseni uygulayabilir |
3 | Topladığı verileri uygun tekniklerle analiz edebilir ve yorumlayabilir. |
4 | Araştırmada geçerlik güvenirlik önlemlerini alır ve etik ilkelere uyar. |
5 | Karma araştırma desenlerini tanır, Nicel ve nitel verileri bütünleştirebilir. |
Birinci Öğretim
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Dersini almış olmak
Yok
Bu ders; Paradigma kavramı, paradigmalar, Nicel-nitel yaklaşımlar ve paradigmalar ilişkisi, Nitel araştırmada problem belirleme, Nitel veri toplama teknikleri-gözlem, Nitel veri toplama teknikleri- görüşme, Nitel veri toplama teknikleri- döküman analizi, Yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış görüşme, Nitel veri analizi, Nitel veri analizi teknikleri, Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri [biyografi (biography), fenemoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study) eylem araştırması (action research)Tasarım Temelli araştırma, Sanat temelli Araştırma, Göstergebilim, Parelel karma desen, Açımlayıcı Karma desen, Keşfedici Karma desen
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Nitel ve nicel araştırma karşılaştırması, nitel araştırma paradigması | ||
2 | Nitel araştırma desenleri, Fenomenoloji, Anlatı araştırması | ||
3 | Nitel araştırma desenleri, Kuram oluşturma (graunded theory) | ||
4 | Etnografik araştırma, durum çalışması, eylem araştırması, tasarım temelli araştırma | ||
5 | Araştırmanın problem durumu ve amacı, | ||
6 | Nitel araştırmalarda kodlama, kategori ve tema oluşturma | ||
7 | Nitel araştırmalarda görüşme, gözlem ve doküman inceleme | ||
8 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi | ||
9 | Verilerin toplanması | ||
10 | Verilerin analizi, İçerik analizi betimsel anailiz | ||
11 | Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve etik | ||
12 | Karma yöntem ve modelleri, pareael ve sıralı modeller | ||
13 | Nitel-nicel, nicel nitel verilerin kaynaştırılması | ||
14 | Araştırmaların sunumu | ARAŞTIRMALARI MAKALE HALİNE GETİRME |
Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15. Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231– 274. Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River, NJ. Creswell, J. W & Clark, V.L.P.(2015) Karma yöntem Araştırmaları, 2. Baskı Anı Yayıncılık. Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(105), 163-194 Maxwell, J. A. (2008). Designing a qualitative study. The SAGE handbook of applied social research methods, 2, 214-253. Merriam, S. B., and Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc. Neuman, W. L., and Robson, K. (2014). Basics of social research. Pearson Canada Toronto. Patton, M.Q. (2014) Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri 3. Baskı Pegem Akademi Strauss, A. and Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications. Yıldırım, A ve. Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Makale Yazma | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 2 | 40 | 80 |
Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 177 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |