Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSEYL-105 | DENEYSEL ÖZGÜN BASKIRESİM I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Sanatsal üretimde farklı malzemelerin olanaklarından yararlanabilme, Baskıresim tekniklerini kullanarak yüzeyde form - biçim oluşturma becerisi kazanma, Tasarımda estetik değerleri dikkate alma, Monotipi, linolyum, ağaç ve serigrafi baskı tekniklerini kullanarak kendine özgü alternatif yaklaşımlar geliştirme ve uygulama.
Doç .Dr. Elif MAMUR YILMAZ
1 | Dünyada ve Türkiye’de özgün baskı teknikleri kullanılarak yapılan çalışmaları ve özelliklerini yorumlayabilme, |
2 | Malzemenin olanaklarıyla kompozisyon arasında bağ kurabilme, |
3 | Özgün çalışmalar tasarlayabilme, |
4 | Özgün baskı resim çalışmalarında farklı araç ve gereçleri kullanma, |
5 | Özgün baskı resim tekniklerini kullanarak gerçekleştirdiği denemeleri ve geçirdiği aşamaları değerlendirebilme. |
6 | Farklı resim tekniklerini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders özgün baskıresim kronolojik gelişimi, kuram ve kavramlarının irdelenmesinin yanı sıra şablon, monotipi, linolyum, ahşap, gravür, serigrafi, plexsiglass vb. tekniklerin bir yada bir kaçının birlikte kullanılması, bilgisayar teknolojilerinin kullanılması yada geleneksel tekniklerin tamamen dışında alternatif yaklaşımlar geliştirilmesi ve uygulanmasını içerir. Bunun yanı sıra öğrencilerin çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirmeleri ve güncel sanat uygulamalarını kavramaları sağlanır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Özgün baskı resim sanatının tarihi ve gelişim sürecini tanıma, | atölye uygulamaları | |
2 | Özgün baskı resim sanatının tarihi ve gelişim sürecini tanıma, | atölye uygulamaları | |
3 | Özgün baskı resim sanatında kullanılan araç ve gereçler ve basit baskı tekniklerini- tanıma ve bir arada kullanımına yönelik atölye uygulamaları yapma, | atölye uygulamaları | |
4 | Monotipi baskı tekniklerinin sanat eğitimindeki önemi ve atölye uygulamaları, | atölye uygulamaları | |
5 | Linol baskı tekniklerinin sanat eğitimindeki önemi ve atölye uygulamaları, | atölye uygulamaları | |
6 | Monotipi baskı tekniği ile yüksek baskı tekniklerinden linol baskı tekniğini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma, | atölye uygulamaları | |
7 | Monotipi baskı tekniği ile yüksek baskı tekniklerinden linol baskı tekniğini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma, | atölye uygulamaları | |
8 | Arasınav | ||
9 | Ağaç baskı tekniklerinin sanat eğitimindeki önemi ve atölye uygulamaları | Atölye Uygulamaları | |
10 | Monotipi baskı tekniği ile yüksek baskı tekniklerinden ağaç baskı tekniğini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma, | Atölye Uygulamaları | |
11 | Monotipi baskı tekniği ile yüksek baskı tekniklerinden ağaç baskı tekniğini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma, | Atölye Uygulamaları | |
12 | Serigrafi baskı tekniklerinin sanat eğitimindeki önemi ve atölye uygulamaları, | ||
13 | Monotipi baskı tekniği ile düz baskı tekniklerinden serigrafi baskı tekniğini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma, | ||
14 | Monotipi baskı tekniği ile düz baskı tekniklerinden serigrafi baskı tekniğini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma, | Atölye Uygulamaları | |
15 | Baskı resim tekniklerini bir arada kullanarak özgün ve nitelikli çalışmalar ortaya koyma, | Atölye Uygulamaları | |
16 | Final |
Beth Grabowski ve Bill Fick ( 2012). Baskıresim, Kapsamlı Materyaller ve Teknikler Rehberi, Karakalem Kitabevi Yayınları. 2- Deniz Bayav (2014). Geleneksel ve Deneysel Yönleriyle Gravür Baskı, Paradigma Akademi Yayınları. 3- Güler Akalan (2000). Gravür. Kaleseramik Sanat Yayınları. 4- Özgün Baskı Resim Sergi Katalogu (1999). Art Gallery Artes Çamlıca Sanatevi 5- Kaya Özsezgin (1989). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi Cilt 4, Tiglat Yayınları 6- Türkiye’de Baskıresme Bakmak Sergi Katalogu (2012). Anadolu Üniversitesi Çağdaş Sanatlar Müzesi. 7- Haydar Çelik (2000) Gravür Sanatı. 3. Basım. Engin Yayıncılık. 8- Türkiye’de ve Almanya’da Ağaçbaskı Sanatı (1987). Hacettepe Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları. 9- Hasan Pekmezci (1992). Tüm Yönleriyle Serigrafi İpekbaskı. İlke Yayıncılık. 10- Rebecca Salter (2001). Japanese Woodblock Printing Printmaking Handbooks. A C Black Publishers Limited. 11- Steve Hoskins (2001). Water-based Screenprinting Printmaking Handbooks. A C Black Publishers Limited. 12- Tarık Babayiğit (2013). Batik Sanatı. İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 15 | 6 | 90 |
Uygulama/Pratik | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 186 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |