Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERH-502 | AKADEMİK YAZIM TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin birbirini tamamlayan üç amacı vardır: Dersin amacı öğrencilere; akademik yazım ve sunuma dair temel bilgiler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak (BİLMEK) , bu bilgileri örnek metinler üzerinde görerek eleştirel analizler yapmayı öğretmek (GÖRMEK) ve özgün bir akademik metin yazma becerisini (YAPMAK) kazandırmaktır. Metin yazma becerisini kazanabilmek ise öğrencilerin akademik metin yazma konusundaki kaygıları ile nasıl baş edeceklerini öğrenmeleri ve bu bilgileri uygulamaları ile mümkündür.
Doç. Dr. Hakan Akyurt
1 | Akademik yazım ve sunum ile ilgili temel kavramları tanımlar, örneklendirir ve uygular. |
2 | Yazma kaygısı başta olmak üzere akademik çalışma için içten gelen psikolojik engellerle baş etme becerisi kazanır. |
3 | Literatür taraması yapar. |
4 | Seçtiği makalenin özünü (kısa özet) edindiği bilgilere göre analiz ederek eleştirel inceler. |
5 | Makalenin özünü yeniden yazarak öz yazma becerisini kazanır. |
İkinci Öğretim
Yok
Bu ders; Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış,Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin,Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri,Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç, Kaynakça. ,Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri ; Feynman tekniği ile öğrenmeyi öğrenmek ,Seçilen makale özlerinin derste analizi Seçilen makaleyi analiz etmek, İyi yazmak: Yazma korkusunu yenmek, yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek, Ara sınav, Akademik metnin iç mimarisi ,Akademik metnin iç mimarisi (devamı),Etik ilkeler; Akademik yazım ihlalleri ,Metinde ve kaynakçada kaynak gösterme sistemleri; APA sisteminin ilkeleri ,Sözlü ve görsel sunumun ilkeleri ve hazırlık yapmak, Görsel sunum powerpoint için başarı kriterleri ; konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanımı | ||
2 | Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış. | ||
3 | Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin. | ||
4 | Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin. | ||
5 | Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri. | ||
6 | Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç. | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri. | ||
9 | Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri. | ||
10 | Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri. | ||
11 | Seçilen makale özlerinin derste analizi, Seçilen makaleyi analiz etmek. | ||
12 | Seçilen makale özlerinin derste analizi, Seçilen makaleyi analiz etmek. | ||
13 | Seçilen makale özlerinin derste analizi, Seçilen makaleyi analiz etmek. | ||
14 | Akademik metnin iç mimarisi Cümle, paragraf ile ilgili bilgilerin gözden geçirilmesi. | ||
15 | Giresun Üniversitesi tez yazım kılavuzunun incelenmesi ve yazım teknikleri üzerine örnek uygulama. | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Dersin Öğretim Üyesinin Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 15 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |