GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SINO-659 OKUMA,YAZMA VE ERKEN OKURYAZARLIK Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı Sınıf Eğitimi yüksek lisans öğrencilerinin; okuma, yazma ve erken okuryazarlık becerilerine ilişkin kavramlar hakkında ayrıntılı bilgi kazanmalarını sağlamaktır. Bu beceriler kuramdan uygulamaya ele alınarak dersin hedefleri oluşturulmuştur. Bu hedefler; öğrencilerin okuma ve yazma becerileri hakkında öğretimden değerlendirmeye bilgi sahibi olmaları, okuryazarlığın tüm boyutlarına hakim olabilmeleridir.


Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Dilek YEKELER


1 Okuma, yazma ve erken okuryazarlık becerilerini tanımlar.
2 Erken okuryazarlık boyutlarını örneklendirir.
3 Okuma, yazma ve erken okuryazarlık ilişkisini tartışır.
4 Erken çocukluk döneminin önemi hakkında fikir sahibi olur.
5 Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi ve desteklenmesi hakkında fikir sahibi olur.

Birinci Öğretim


-


-


:Okuma becerisi, yazma becerisi, erken okuryazarlık ve boyutları, erken okuryazarlığı değerlendirme, erken çocukluk, ilk okuma yazma, okula başlama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Erken Okuryazarlık ve Bileşenleri
3 Dinlediğini Anlama
4 Fonolojik (Sesbilgisel) Farkındalık
5 Yazı Farkındalığı
6 Alfabe ve Harf Bilgisi
7 Sözcük Bilgisi
8 Ara Sınav
9 Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme
10 Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi ve Sözel Dil Becerileri
11 Çocuklarda Okuma Becerilerinin Gelişimi
12 Okula Hazır bulunuşluk ve İlkokula Hazırlık
13 Okuma
14 Yazma
15 Okuma ve Yazmayı Değerlendirme
16 Yarıyıl sonu sınavı

1. Erken Okuryazarlık Eğitimi- Nobel Akademi Yayıncılık- Editörler Gonca Uludağ & Tuğba Durmuş. 2. Erken Çocuklukta 50 Okuryazarlık Stratejisi- Pegem Akademi Yayıncılık - Yazar Janice J. Beaty(Çevirenler: Prof. Dr. Fatma ALİSİNANOĞLU&Arş. Gör. Sevinç DEMİR KAYA),. 3. Erken Okuryazarlık Araştırmaları El Kitabı - Handbook of EarlyLiteracyResearch- Nobel Akademi Yayıncılık- Yazarlar:Susan B. Neuman& David K. Dickinson. 4. Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık- Pegem Akademi Yayıncılık- Editörler: Tevhide KARGIN & Dilek ALTUN İ. Birkan GÜLDENOĞLU. 5. Türkçe İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. Pegem Akademi.- Hayati Akyol.Hayati, Akyol (2019). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. 6. İlk Okuma Yazma Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller-Pegem Akademi Yayıncılık- Yazar Firdevs Güneş.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 20
Derse Katılım 1 20
Beyin Fırtınası 1 20
Bireysel Çalışma 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 3 42
Makale Yazma 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 184

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek