Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINO-659 | OKUMA,YAZMA VE ERKEN OKURYAZARLIK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Sınıf Eğitimi yüksek lisans öğrencilerinin; okuma, yazma ve erken okuryazarlık becerilerine ilişkin kavramlar hakkında ayrıntılı bilgi kazanmalarını sağlamaktır. Bu beceriler kuramdan uygulamaya ele alınarak dersin hedefleri oluşturulmuştur. Bu hedefler; öğrencilerin okuma ve yazma becerileri hakkında öğretimden değerlendirmeye bilgi sahibi olmaları, okuryazarlığın tüm boyutlarına hakim olabilmeleridir.
Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Dilek YEKELER
1 | Okuma, yazma ve erken okuryazarlık becerilerini tanımlar. |
2 | Erken okuryazarlık boyutlarını örneklendirir. |
3 | Okuma, yazma ve erken okuryazarlık ilişkisini tartışır. |
4 | Erken çocukluk döneminin önemi hakkında fikir sahibi olur. |
5 | Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi ve desteklenmesi hakkında fikir sahibi olur. |
Birinci Öğretim
-
-
:Okuma becerisi, yazma becerisi, erken okuryazarlık ve boyutları, erken okuryazarlığı değerlendirme, erken çocukluk, ilk okuma yazma, okula başlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Erken Okuryazarlık ve Bileşenleri | ||
3 | Dinlediğini Anlama | ||
4 | Fonolojik (Sesbilgisel) Farkındalık | ||
5 | Yazı Farkındalığı | ||
6 | Alfabe ve Harf Bilgisi | ||
7 | Sözcük Bilgisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme | ||
10 | Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi ve Sözel Dil Becerileri | ||
11 | Çocuklarda Okuma Becerilerinin Gelişimi | ||
12 | Okula Hazır bulunuşluk ve İlkokula Hazırlık | ||
13 | Okuma | ||
14 | Yazma | ||
15 | Okuma ve Yazmayı Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
1. Erken Okuryazarlık Eğitimi- Nobel Akademi Yayıncılık- Editörler Gonca Uludağ & Tuğba Durmuş. 2. Erken Çocuklukta 50 Okuryazarlık Stratejisi- Pegem Akademi Yayıncılık - Yazar Janice J. Beaty(Çevirenler: Prof. Dr. Fatma ALİSİNANOĞLU&Arş. Gör. Sevinç DEMİR KAYA),. 3. Erken Okuryazarlık Araştırmaları El Kitabı - Handbook of EarlyLiteracyResearch- Nobel Akademi Yayıncılık- Yazarlar:Susan B. Neuman& David K. Dickinson. 4. Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık- Pegem Akademi Yayıncılık- Editörler: Tevhide KARGIN & Dilek ALTUN İ. Birkan GÜLDENOĞLU. 5. Türkçe İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. Pegem Akademi.- Hayati Akyol.Hayati, Akyol (2019). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. 6. İlk Okuma Yazma Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller-Pegem Akademi Yayıncılık- Yazar Firdevs Güneş.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Beyin Fırtınası | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |