Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Nitel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklar. |
2 |
Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama ve analiz tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklar. |
3 |
Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplar. |
4 |
Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklar. |
5 |
Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırır. |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Ders içeriğinin tanıtımı, kurallarının belirlenmesi ve planlama |
|
|
2 |
Nitel araştırma yönteminin genel özellikleri |
|
|
3 |
Nitel araştırmaların felsefi temelleri, tarihi ve temel öğeleri |
|
|
4 |
Nitel araştırma yaklaşımları (anlatı araştırması) |
|
|
5 |
Nitel araştırma yaklaşımları (fenomenoloji) |
|
|
6 |
Nitel araştırma yaklaşımları (kuram oluşturma) |
|
|
7 |
Nitel araştırma yaklaşımları (etnografı) |
|
|
8 |
Nitel araştırma yaklaşımları (durum çalışması) |
|
|
9 |
Nitel araştırmada veri toplama ve analiz |
|
|
10 |
Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri |
|
|
11 |
Bilgisayar destekli nitel veri analizi |
|
|
12 |
Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar |
|
|
13 |
Nitel araştırmalarda etik, geçerlik ve güvenirlik konuları |
|
|
14 |
Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Proje Sunma |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Rapor |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Tartışma |
14 |
1 |
14 |
Beyin Fırtınası |
5 |
1 |
5 |
Rapor Hazırlama |
1 |
30 |
30 |
Rapor Sunma |
1 |
1 |
1 |
Makale Kritik Etme |
10 |
1 |
10 |
Bireysel Çalışma |
14 |
1 |
14 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Rapor |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
178
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek