Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTY-614 | ÖĞRETİMSEL DENETİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğretimin denetlenmesinde kuramsal gelişmeleri tanınmasını sağlama; denetim rolünü üstleneceklere sınıf içi gözlem, kayıt teknikleri, değerlendirme yaklaşımları ve öğretmen geliştirme teknikleri konusunda uygulama becerisi kazandırmaktır.
Doç. Dr. Fatmanur ÖZEN
1 | Denetlemeye ilişkin kuramsal gelişmeleri, denetim modellerini, bu modellerin pratikte uygulanmasına ilişkin denetici rollerini tanır. |
2 | Kurum denetiminin planlanması, plan doğrultusunda denetimin uygulanması ve elde edilen verilerin analizinde aktif rol alır. |
3 | Öğretimin denetimi kapsamında sınıf içi gözlem ve kayıt tekniklerini, değerlendirme yaklaşımlarını ve öğretmen geliştirme tekniklerini uygular. |
Birinci Öğretim
EY-707 EĞİTİM DENETİMİ dersi almış olmak
YOK
Bu ders kapsamında öğrencilere, okul ve ders denetiminde kullanılan çeşitli teori ve modellerin uygulanabilirliğini bu kapsamda denetim sürecini yönetenlerin rol ve işlevlerinin ne/neler olması gerektiğini tartışabilmeleri; bir denetleme sürecini aktif yönetmeleri ve denetim boyunca ortaya çıkan problemleri çözmek için karar verme ve planlama stratejilerini kullanabilmelerinin sağlanması hususunda rehberlik sağlanması hedeflenmiştir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Denetlemeye ilişkin kuramsal gelişmeler, denetim modelleri | ||
2 | Denetimin yasal arka planı, denetici rolleri, denetimde etik hususlar | ||
3 | Denetim modelleri (bilimseli sanatsal, klinik, farklılaştırılmış, öğretimsel ve gelişimsel denetim modelleri) | ||
4 | Denetim modelleri (bilimseli sanatsal, klinik, farklılaştırılmış, öğretimsel ve gelişimsel denetim modelleri) | ||
5 | Denetimin boyutları: Yönetim- Öğretim-Program | ||
6 | Uygulamalı kurum denetimi: planlama | ||
7 | Uygulamalı kurum denetimi: uygulama ve raporlaştırma | ||
8 | Öğretim denetimi: Sınıf Değerlendirme Teknikleri, 360 derece Öğretmen Performansının Değerlendirmesi | ||
9 | Öğretimsel denetimde liderlik: öğretmene plan hazırlama, sınıf yönetme ve değerlendirme de yardım | ||
10 | Öğretimsel denetimde liderlik: öğretmene öğretim programını uygulamada ve öğrenci öğrenme sonuçlarını değerlendirme de yardım | ||
11 | Uygulamalı öğretim denetimi: değerlendirme formu hazırlama uygulama | ||
12 | Uygulamalı öğretim denetimi: uygulama verilerini raporlama | ||
13 | Denetim raporu dosyası hazırlama | ||
14 | Rapor dosyasını sunma |
1. Aydın, İnayet. (2022). Öğretimde Denetim Durum Saptama Değerlendirme Geliştirme. 9. Baskı. PEGEM-A 2. Acheson, Keith A. , Meredith Damien Gall. (1987). Techniques in the Clinical Supervision of Teachers. Longman. 3. Angelo, Thomas A. , K. Patricia Cross (1993). Classroom Assesment Techniques: A Handbook of College Teachers. Jossey-Bass. 4. Cogan, Morris, L. (1973). Clinical Supervision. Houghton Miffl in Comp. 5. Daresh, John C. (2001). Supervision as Proactive Leadership. Waveland Press. Inc. 6. Glatthorn, A. Allan. (1997). Differentiated Supervision. Association for Supervision and Curricullum Development ASCD. 7. Glickman , D. Carl. (2002). Leadership for Learning. Association for Supervision and Curricullum Development. ASCD. 8. Glickman, Carl D. (2014). Denetim ve Öğretimsel Liderlik Gelişimsel bir Yaklaşım. Mualla B. Aksu ve Esmahan Ağaoğlu (Çev. Ed.). Anı. 9. Kurum, G. ve Çınkır, Ş. (2020). Kendi Hikâyesini Yazan Okullar: Okul Öz Değerlendirme Modeller Ve Uygulamalar. Anı. 10. Barış, A. E. ve Eranil, A. K. (Edt.) (2022). Eğitimde Denetim. Anı. 11. Sağır, M. ve Göksoy, S. (Edt.). (2021). Eğitimde Denetim ve Değerlendirme. PegemAkademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Kritik Etme | 5 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Okuma | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 8 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Alan Gezisi | 5 | 3 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |