Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S.B.K-601 | DÖNEM PROJESİ | Ders | 2 | 3 | 30,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarındaki güncel akademik tartışmaları ve teorik yaklaşımları derinlemesine anlamalarını sağlamak, araştırma ve analiz becerilerini geliştirmek, akademik yazım ve sunum yetkinliklerini artırmak, ve özgün bir araştırma projesi geliştirmeleri için gerekli bilgi ve donanımı kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin araştırma yöntemlerini etkili bir şekilde kullanarak literatür taraması yapabilme, eleştirel düşünme ve akademik iletişim becerilerini pekiştirmelerine katkıda bulunmayı hedefler.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğretim üyelerinin tamamı
1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarında belirli bir konuda derinlemesine bir literatür taraması yapabilecek, farklı teorik yaklaşımları ve tartışmaları analiz edebileceklerdir. |
2 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün bir araştırma projesi geliştirebilecek ve bu projeyi sistematik bir biçimde raporlayabileceklerdir. |
3 | Akademik yazım kurallarına uygun olarak araştırma sonuçlarını yazılı bir metin halinde sunabilecek, akademik etik ve atıf kurallarına uygun çalışabileceklerdir. |
4 | Akademik sunum teknikleri kullanarak araştırma bulgularını etkili bir şekilde sözlü olarak ifade edebilecek ve savunabilecektir. |
5 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak araştırma sonuçlarını değerlendirebilecek ve alternatif yaklaşımlar geliştirebilecektir. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, birlikte çalışılan öğretim üyesi ve öğrencinin ortak çalışma alanında, tez çalışmasına hazırlık mahiyetinde yazılı bir metin hazırlanması üzerinden ilerler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Araştırma Sürecine Giriş | ||
2 | Araştırma Konusu Belirleme ve Sorun Tespiti | ||
3 | Literatür Tarama Teknikleri ve Kaynak Bulma | ||
4 | Teorik Çerçeve ve Kavramsal Model Oluşturma | ||
5 | Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme | ||
6 | Araştırma Tasarımı ve Yöntem Seçimi | ||
7 | Akademik Yazım Teknikleri ve Etik Kurallar | ||
8 | Taslak Rapor Hazırlama ve Geri Bildirim | ||
9 | Araştırma Raporunun Revizyonu ve Geliştirilmesi | ||
10 | Akademik Sunum Teknikleri ve Uygulamaları | ||
11 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar I | ||
12 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar II | ||
13 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar III | ||
14 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar IV |
Belirlenen seminer konusuna göre öğretim üyesi tarafından belirtilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Makale Yazma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 14 | 12 | 168 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 14 | 18 | 252 |
Makale Kritik Etme | 14 | 18 | 252 |
Okuma | 14 | 13 | 182 |
Toplam İş Yükü (saat) | 899 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |