Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYL-540 | TÜRKİYE'DE EĞİTİM VE TOPLUM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Eğitime dair üretilmiş paradigmaları öğrenerek, eğitim hakkında siyasal, ekonomik ve kültürel bir kavrayışa sahip olmak
Prof. Dr. İlknur MEŞE
1 | Eğitimdeki temel kuramları anlayabilme |
2 | Eğitimdeki temel kuramları analiz edebilme |
3 | Eğitimdeki temel kavramları anlayabilme |
4 | Eğitim, toplum ve birey ilişkisini analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eleştirel pedagoji ile birlikte, Durkheim’ın işlevselci paradigması, Althusser’in yaklaşımı, Köy Enstitüleri ve toplumsal cinsiyet ve eğitim ilişkisi incelenecek.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ezilenlerin Pedagojisi | ||
2 | Ezilenlerin Pedagojisi | ||
3 | Ezilenlerin Pedagojisi | ||
4 | Althusser’in yaklaşımı | ||
5 | Althusser’in yaklaşımı | ||
6 | Bourdieu ve Passeron’un çalışması | ||
7 | Eleştirel pedagoji-vatandaşlık eğitimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Durkheim-Eğitim ve Sosyoloji | ||
10 | Durkheim-Eğitim ve Sosyoloji | ||
11 | Ranciere- Cahil Hoca | ||
12 | Ranciere- Cahil Hoca | ||
13 | Köy Enstitüleri | ||
14 | Köy Enstitüleri | ||
15 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Paulo Freire, Ezilenlerin Pedagojisi Louis Althusser, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, İthaki Yay. Emile Durkheim, Eğitim ve Sosyoloji, Pinhan Yay. Jaques Ranciere, Cahil Hoca, Metis Yay. Pierre Bourdieu, Jean Claude Passeron, Varisler-Öğrenciler ve Kültür Henry Giroux, Eğitimde Kuram ve Direniş İsmail Hakkı Tonguç, Canlandırılacak Köy, İş Bankası Yay. Fay Kirby, Türkiye’de Köy Enstitüleri, Tarihçi Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |