GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
STVS535 MEDYA KÜLTÜR VE SOSYAL DEĞİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı teknolojinin sebep olduğu sosyal değişimleri incelemek, teknoloji toplum ve kültür ilişkisini ele almaktır.


Doç. Dr. Yasin Söğüt


1 Bilim ve teknolojinin toplumsal yapı üzerine etkilerini fark eder.
2 Yeni Medya ve toplum kültür ilişkisini fark eder.
3 Kökenini teknolojik gelişmeden alan toplumsal sorunları fark eder ve bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır.
4 Medyada konuya ilişkin haberleri tarar ve öğrencileri için bu konuda dikey dosyalar oluşturur.
5 Toplumsal hayata etki eden bilim insanlarını tanır. Bilim ve teknoloji ile ilgili gelişmeleri takip eder.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Bu ders kapsamında teknolojinin toplumsal yapı üzerine etkileri incelenecek; yeni medya, toplum ve kültür ilişkisi ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriğinin tanıtılması ve toplum ve toplumsal değişme ilgili kavramların gözden geçirilmesi
2 Teknolojik ürünlerin hayatımızda ve çevremizde yaptığı değişiklikleri dikkate alarak geçmişle bugünü karşılaştırılması yapılır.
3 Medya nedir? Kültür nedir. 21. yüzyılda kavramsal izah ve pratik hayata dair karşılıkları üzerine tartışılması.
4 Medya nedir? Kültür nedir. 21. yüzyılda kavramsal izah ve pratik hayata dair karşılıkları üzerine tartışılması.
5 Kültür endüstrisinin yeni argümanları teknoloji ve sosyal yaşam pratiklerine dair tartışma.
6 Kültür endüstrisinin yeni argümanları teknoloji ve sosyal yaşam pratiklerine dair tartışma.
7 1. Dünya ve 2. Dünya savaşı dönemlerinin bilim teknoloji ve sosyal değişme açısından incelenmesi
8 ara sınav
9 Tarihsel süreç içerisinde tarihsel olayları ve bilimsel gelişmeleri ilişkilendiren resimli videolu görsellerin incelenmesi.
10 Bilim insanlarını tanır ve bu insanların yapmış olduğu çalışmalardan hareketle onların ortak özelliklerine dair çıkarımlarda bulunulur
11 Bilim insanlarını tanır ve bu insanların yapmış olduğu çalışmalardan hareketle onların ortak özelliklerine dair çıkarımlarda bulunulur
12 Bilimsel dergileri inceler ve konuyla ilgili gazete haberlerini inceleyerek dikey dosyalar oluşturur. Sınıfa getirilen gazete haberleri incelenir, konuyla ilgili tartışmalar yapılır. Karşıt görüş geliştirme tekniği ile konuların tartışılması.
13 Bilimsel dergileri inceler ve konuyla ilgili gazete haberlerini inceleyerek dikey dosyalar oluşturur. Sınıfa getirilen gazete haberleri incelenir, konuyla ilgili tartışmalar yapılır. Karşıt görüş geliştirme tekniği ile konuların tartışılması
14 Bilimsel dergileri inceler ve konuyla ilgili gazete haberlerini inceleyerek dikey dosyalar oluşturur. Sınıfa getirilen gazete haberleri incelenir, konuyla ilgili tartışmalar yapılır. Karşıt görüş geliştirme tekniği ile konuların tartışılması
15 Bilimsel dergileri inceler ve konuyla ilgili gazete haberlerini inceleyerek dikey dosyalar oluşturur. Sınıfa getirilen gazete haberleri incelenir, konuyla ilgili tartışmalar yapılır. Karşıt görüş geliştirme tekniği ile konuların tartışılması
16 final

Bahri Ata (2008); Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi (1) MEB Sosyal Bilgiler Dersi Programı (2) Konuyla ilgili web siteleri (3) Russell Bernard: “Bilimin Toplum Üzerindeki Etkileri” İlya yayınevi, İzmir. (4) Castells, Manuel (2008) “Bin Yılın Sonu & Enformasyon Çağı Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt.3” İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ (5) Cipolla, Carlo (2002); Zaman Makinesi Saat ve Toplum 1300-1700 KİTAP YAYINEVİ (6) “Toplum ve bilim” dergileri (7) Bilim teknik dergileri ve diğer Tübitak yayınları (8) Konuyla ilgili gazete ve web tabanlı haberler (9) Bahri Ata (2008); Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Makale Yazma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 3 39
Tartışma 13 3 39
Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek