Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇH-831 | ENGELLİLİK KİMLİK VE ÇOCUK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere eşitliğin, çocuk haklarının ve engelliliğin kesişimselliğine dair derin bir anlayış kazandırmak. Politikaların ve uygulamaların engelli çocukların ve ailelerinin yaşamları üzerindeki etkisini incelemek ve eşitliği ve katılımı teşvik etmek için stratejiler geliştirmek. Eleştirel düşünmeyi ve engellilik ve kesişimsellik analizini ve bunların çocukların ve ailelerinin deneyimleri üzerindeki etkilerini teşvik etmek. Öğrencileri kendi önyargılarını ve varsayımlarını değerlendirmeye ve gelecekteki mesleki ve kişisel yaşamlarında eşitliği ve katılımı teşvik etmek için bir çerçeve geliştirmeye teşvik etmek. Eşitliği ve çocuk haklarını teşvik etmek için etkili iletişim, iş birliği ve savunuculuk becerileri geliştirmek.
Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim ÇAKIR
1 | Eşitlik, çocuk hakları ve engelliliğin kesişimselliğine dair derin bir anlayış geliştirmek. |
2 | Politika ve uygulamaların engelli çocukların ve ailelerinin yaşamlarını nasıl etkilediğini incelemek. |
3 | Engelliliğin ve kesişimselliğin çocukların deneyimleri üzerindeki etkilerini analiz etmek. |
4 | Eşitlik ve çocuk haklarının geliştirilmesinde çeşitli paydaşların rollerini eleştirel olarak değerlendirmek. |
5 | Eşitliği ve çocuk haklarını desteklemeyi amaçlayan savunuculuk stratejilerine ilişkin bir anlayış geliştirmek. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders eşitlik, çocuk hakları ve engelliliğin kesişimselliğini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda disiplinler arası bir bakış açısıyla, çocukların ve ailelerinin yaşamlarını etkilemek için çocuk haklarının eşitlik ve engellilikle kesiştiği yolları incelenecektir. Engelli çocukların hayatlarını şekillendiren politikaları ve uygulamaları eleştirel bir şekilde değerlendirilip ve tüm çocuklar için daha fazla eşitlik ve kapsayıcılık için çalışabileceğimiz yolları keşfedilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı Ders izlencesi, Kuralların ve Dokümanların Tanıtımı | ||
2 | Engellilik ve Kimlik | ||
3 | Engel Tanımları ve Sosyal Model | ||
4 | Engellilik ve Kültür | ||
5 | Eşitlik ve Erişim | ||
6 | Hak Savunuculuğu ve Aktivizm | ||
7 | Engellilik, hukuk ve toplum | ||
8 | Vize Haftası | ||
9 | Türkiye’de Engelli Olmak | ||
10 | Engellilik ve Medya | ||
11 | Engellilik ve İstismar | ||
12 | Alternatif Okullar | ||
13 | Yardımcı Teknolojiler | ||
14 | Medya tartışma: Engelli Devrimi Belgeseli | ||
15 | Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavları |
Halder, S., & Assaf, L. C. (2017). Inclusion, Disability and Culture. Springer. Riddell, S., & Watson, N. (2014). Disability, culture and identity. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |