GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RSMIS-102 GÖRSEL SANATLARDA NİTEL VE KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Ders 1 2 0

Yüksek Lisans



u derste nitel araştırma paradigması çerçevesinde nitel araştırma desenleri ve bu desenlere bağlı olarak örnekleme yöntemleri, veri toplama araçları, veri toplama süreci, veri çözümleme teknikleri, nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik önlemlerini dikkate alarak nitel araştırma veri analizi programları aracılığıyla bilimsel araştırma yapabilme bilgi ve becerisi edinir.


Dr. Öğ. Üyesi Selahattin YILMAZ


1 1. 1. Nitel araştırma yaklaşımının felsefi temellerini açıklayabilir. 2. Nitel araştırma desenlerini tanır ve araştırmasına uygun deseni uygulayabilir. 3. Veri toplama araçlarının geliştirebilir verileri toplayabilir. 4. Topladığı verileri uygun tekniklerle analiz edebilir ve yorumlayabilir. 5. Araştırmada geçerlik güvenirlik önlemlerini alır ve etik ilkelere uyar.

İkinci Öğretim


Bilimsel Artaştırma ve Yayın Etiği dersini almış olmak


Yok


Akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, nitel araştırmaya giriş, araştırma tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri. Ulusal ve Uluslararası literatüre ilişkin araştırma örnekleri. Bilimsel yayın etik kuralları. Nitel analiz programıyla örnek uygulamalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1 Nitel ve nicel araştırma karşılaştırması, nitel araştırma paradigması 2 Nitel araştırma desenleri, Fenomenoloji, anlatı araştırması 3 Nitel araştırma desenleri, Kuram oluşturma (graunded theory) 4 Nitel araştırma desenleri, Etnografik araştırma, durum çalışması, eylem araştırması 5 Araştırmanın problem durumu ve amacı, 6 Nitel araştırmalarda örnekleme teknikleri 7 Nitel araştırmalarda görüşme, gözlem ve doküman inceleme 8 Veri toplama araçlarının geliştirilmesi 9 Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve etik 10 Verilerin toplanması 11 Nitel araştırmalarda kodlama, kategori ve tema oluşturma 12 Nitel verileri yorumlama 13 Karma yöntem ve türleri 14 Nitel-nicel, nicel nitel verilerin kaynaştırılması

Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15. Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231– 274. Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall Upper Saddle River, NJ. Creswell, J. W & Clark, V.L.P.(2015) Karma yöntem Araştırmaları, 2. Baskı Anı Yayıncılık. Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(105), 163-194 Maxwell, J. A. (2008). Designing a qualitative study. The SAGE handbook of applied social research methods, 2, 214-253. Merriam, S. B., and Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc. Neuman, W. L., and Robson, K. (2014). Basics of social research. Pearson Canada Toronto. Patton, M.Q. (2014) Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri 3. Baskı Pegem Akademi Strauss, A. and Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications. Yıldırım, A ve. Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications




yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek