GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RSMIS-124 GÖRSEL KÜLTÜR VE ARTOGRAFİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 0

Yüksek Lisans


Türkçe


Yaşayan sorgulamaya dayalı, uygulama odaklı sanat temelli eğitim araştırma yaklaşımı olan A/r/tografi ile eğitim alanında gelenekselleşen metodolojik sınırların dışında, sanat ve sanat eğitimi alanında araştırmacılara görsel araştırma yöntemlerinde yeni imkanlar sunmak. Yaşayan sorgulamayı doğru anlamlandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Gülden MAVİOĞLU


1 Araştırma konusunu belirleyebilir. Araştırma soruları oluşturabilir.
2 İlişkisellikleri ayırt edebilir, ifade edebilir, açıklayabilir.
3 İlişkisellikleri tutarlık, geçerlik, güvenirlik ile bağıntılı olarak ayırt edebilir, ifade edebilir, açıklayabilir.
4 Araştırmasını uygulama ile yapılandırabilir.
5 Kimliklerinin rollerinin farkındalığını gözlemleyebilir.
6 Sürecini görsel olarak ifade edebilir.
7 Sürecini yazınsal ifade edebilir.

İkinci Öğretim


-


Yok


A/r/tografi araştırma sürecini bilir. Uygulama odaklı, sanat temelli eğitim araştırma yöntemi olarak kullanabilir. Sanatçı, araştırmacı ve öğretmen kimlikleri ile A/r/tograf olarak yazma uygulamaları ve sanat formları aracılığıyla, süreklilik taşıyan bir soruşturma/araştırma sürecine ilişkin deneyim edinir. A/r/tografi sorgulamasına göre veri toplar. Rizomatik yöntemle verileri analiz eder. A/r/tografi sorgulamasına göre verileri raporlaştırır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 A/r/tografiyi uygulama odaklı, sanat temelli eğitim araştırması yöntemi olarak kullanabilir. Günlük tutmaya başlar. -
2 Uygulama odaklı yaşayan sorgulamayı anlamlandırmaya dayalı rizomatik çözümlemeler. Kartografya çıkarma, kartografya okuma.
3 Uygulama odaklı yaşayan sorgulamayı anlamlandırmaya dayalı rizomatik çözümlemeler. Kartografya çıkarma, kartografya okuma.
4 Uygulama odaklı yaşayan sorgulamayı anlamlandırmaya dayalı rizomatik çözümlemeler. Tutarlılık, geçerlik, güvenirlik.
5 Uygulama odaklı yaşayan sorgulamayı anlamlandırmanın tutarlığına, geçerliğine, güvenirliğine ilişkin rizomatik çözümlemeler. Sergi planlama
6 Uygulama odaklı yaşayan sorgulamayı anlamlandırmanın tutarlığına, geçerliğine, güvenirliğine ilişkin rizomatik çözümlemeler. Sergi planlama
7 Uygulama odaklı yaşayan sorgulamayı anlamlandırmanın tutarlığına, geçerliğine, güvenirliğine ilişkin rizomatik çözümlemeler. İlişkiselliklerin okunması.
8 Sergiden veri toplama. Uygulama verilerinin ilişkisellikleri, etkileşimi. Sergi
9 Sergi verilerinin çözümlenmesi. Uygulama verilerinin ilişkisellikleri, etkileşimi.
10 Sınırlıkların anlamlandırılması ve kartografya oluşturma.
11 Sınırlıkların anlamlandırılması ve kartografya oluşturma. Makale yazımı.
12 Makale yazımı
13 Makale yazımı.
14 Makale gönderimi.

Bedir Erişti, S.D., & Irwin, R. L. (2021). A/r/tografi Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi. Görsel Araştırma Yöntemleri Teori,Uygulama ve Örnek Editör(ler): Suzan Duygu Bedir Erişti, Yazar(lar): Paul Duncum, Deborah L. SMITH-SHANK , Burçin Türkcan, Necla Coşkun, Ali Ersoy, Elif Avcı, İsmail Özgür Soğancı , Rachel Mason, Daniel T. Barney , Haşim Karpuz, Rita L. Irwın , Shaya Golparıan, Lona Cruıckshank, Melek Gökay, Teresa Torres De Eça , Suzan Duygu Bedir Erişti, Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık Beer, R., Irwin, R. L., Grauer, K., Xiong, G. (2010). Research and Creation: Socially-Engaged Art in The City of Richgate Project. Journal of the International Society for Education through Art, 6(2), 213–227. Bickel, B., Triggs, V., Springgay, S., Irwin, R. L., Grauer, K., Xiong, G., Beer, R., Sameshima, P.(2007). Richgate: Transforming Public Spaces Through Community-Engaged Art. Amerasia Journal, 33 (2), 115-124. Bickel, B., Springgay, S., Beer, R., Irwin, R. L. & Grauer, K. (2011). A/r/tographic Collaboration as Radical Relatedness. International Journal of Qualitative Methods, 10 (1), 86-102. Rugiu, S., A. (1974). Artistic and Creative Activity. In L. Borghy (Ed.), Perspectives in Primary Education (pp. 213-245). Amsterdam: Martinus Nijhoff/The Hague. Irwin, R. L. (2006). The Rhizomatic Relations of A/r/tography, Studies in Art Education, 48 (1), 70-88. Irwin, R. L., Bickel, B., Triggs, V., Springgay, S., Beer, R., Grauer, K., Xiong, G., Sameshima, P. (2011). The City of Richgate Mavioğlu, G. (2019). Bilinçaltına yönelik manipülatif unsurların indirgenmesine dayalı görsel kültür çalışmaları: Bir A/R/Tografi araştırması örneği. Doktora Tezi: Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı: Eskişehir. Özcan, M. (2019). Tez Yazım Sürecindeki Erteleme Kavramı: A/R/Tografik Bir Sorgulama. Yüksek Lisans Tezi: Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı: Eskişehir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 100

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek