Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YO-557 | YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN EVRİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Endüstri Devrimi öncesinde küçük imalathaneler ve el sanatları ile sınırlı kapasiteye sahip olan üretim miktarının mekanizasyon ile birlikte artması sonucunda büyüyen ve karmaşık bir yapıya kavuşan organizasyonlarda yönetim, tek başına ve profesyonel açıdan ele alınması gereken bir fonksiyon olarak sosyal bilimlerdeki yerini almıştır. Endüstrileşme ile birlikte günümüze dek geçen zaman içerisinde ise yönetim anlayışı, maksimum üretim perspektifinden çok daha farklı bir boyut kazanmış, globalizasyon ve rekabet ön plana çıkmış, bu doğrultuda yeni yönetim teorileri ve yaklaşımları işlerlik kazanmıştır. Bu dersin amacı öğrencilere yönetim düşüncesinin yaşadığı bu bahsedilen değişimi aktarmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Metin ÇAKIROĞLU
1 | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
2 | Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir |
4 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. |
5 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Bu ders için başka bir öneri bulunmamaktadır.
Günümüz yönetim yaklaşımlarının temelinde yatan teorileri ve görüşler ele alınarak, özellikle Bilimsel Yönetim ve sonrası, post-modern yaklaşımlara kadarki süreç ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Britanya’da Endüstri Devrimi | Yok | Yok |
2 | ABD’de Yönetim Hareketi | Yok | Yok |
3 | Frederick W. Taylor ve Bilimsel Yönetim Hareket | Yok | Yok |
4 | Üretim Örgütlerinden İş Örgütlerine | Yok | Yok |
5 | Avrupa’da Yönetim Düşüncesi: Henri Fayol ve Max Weber | Yok | Yok |
6 | Hawthorne Araştırmaları ve Endüstri İnsanından Örgüt İnsanına | Yok | Yok |
7 | Ara Dönem Sınavı | Yok | Yok |
8 | Örgütsel Bütünleşme ve Örgüt Yaşamı | Yok | Yok |
9 | Profesyonel Yöneticilik ve Modern ‘Yönetim ve Örgüt’ Teorisinin Oluşumu | Yok | Yok |
10 | Genel Sistem Teorisi ve Durumsallık Yaklaşımları | Yok | Yok |
11 | Dönem projelerinin teslimi | Yok | Yok |
12 | Bilgi Temelli Örgütlere Doğru | Yok | Yok |
13 | Yönetimde post-modern döneme giriş | Yok | Yok |
14 | Final Sınavı | Yok | Yok |
• Atilla Baransel, Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi: Klasik ve Neo-Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri, İstanbul, 1993. • Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği: Yönetim ve Organizasyon, Organizasyonlarda Davranış, Klasik-Modern-Çağdaş Yaklaşımlar, 13.Bs., İstanbul: Beta, 2011. • İlgili Araştırma Makaleleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bu ders için uygun değildir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 15 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |