GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB-539 DİN EĞİTİMİNDE ETKİLİ İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, din eğitiminde niteliği artırmak için etkili iletişimin nasıl mümkün kılınacağı üzerinde değerlendirmeler yapmaktır.


Doç. Dr. Hüseyin ALGUR


1 İletişim kavramını tanımlar.
2 Din-iletişim ilişkisine dair görüşlerini bir bütün halinde sunabilir.
3 İletişim çatışmalarının sebeplerini bilerek, etkili bir iletilim için önlemler alabilir.
4 Din eğitiminde etkili iletişime dair örnek olaylar anlatabilir.
5 Çevresindeki din eğitimcilerini gözlemleyerek çıkarımlar yapabilir.

Birinci Öğretim


Din Eğitimi


.


Din eğitimi ve iletişim kavramları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1- İletişim kavramı
2 2- İletişimin öğeleri
3 3- Din eğitiminde iletişimin yeri ve önemi,
4 4- Din eğitiminde iletişimin öğeleri
5 5- Dini iletişimde kaynak,
6 6- Dini iletişimde alıcı,
7 7- Dini iletişimde mesaj,
8 Ara sınav
9 9- Dini iletişimde kanal,
10 10- İletişimde modern yaklaşımlar,
11 11- Modern iletişim yaklaşımları ve din,
12 12- Din eğitiminde iletişim konulu doktora tezi ve kitapların incelenmesi,
13 13- Din eğitiminde iletişim konulu y.lisans tezlerinin incelenmesi,
14 14- Din eğitiminde iletişim konulu makalelerin incelenmesi,
15 15- Genel değerlendirme
16 Final sınavı

Mevlüt Kaya, Din Eğitiminde İletişim Çiğdem Kağıtçıbaşı, Sosyal Psikoloji



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 14 9 126
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 186

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek