GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UTLY-536 KÜRESEL MARKA DEĞERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Küresel anlamda markalar ve marka yönetimine ilişkin temel kavram ve tanımların aktarılması ile marka yönetimi hakkında stratejik bilgilerin ele alınması ve uygulamaların incelenmesidir.


Dr. Öğr. Üy. M. Ali GENİŞ


1 Markaya ilişkin temel kavramları ayırt eder.
2 Marka kimliği planlama modellerini tartışır.
3 Markaya yönelik iletişim stratejilerini tartışır.
4 Marka yönetimi ve bütünleşik iletişim stratejilerini eleştirir.
5 Marka yönetimi ve organizasyonunu çözümler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Markalar ve marka yönetimine ilişkin temel kavram ve tanımlar; marka değeri kavramı; marka konumlandırma; marka değeri yaratmak için marka bileşenlerinin seçimi; marka değeri yaratmak için pazarlama programlarının tasarımı; marka değeri yaratmak için bütünleşik pazarlama iletişimi; marka değeri ölçme ve değerlendirme sistemleri; marka stratejileri tasarım ve uygulaması; marka uzantıları; marka yönetiminde sürdürülebilirlik: markaların zaman içinde yönetimi; markaların küresel yönetimi; marka yönetiminde organizasyonel ve yönetsel konular.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Değişen Rekabet Ve "Ürünleri" Farklılaştırıcı Değer Olarak Marka Yok
2 Markaya İlişkin Temel Kavramlar: Çağrışımlar, Kimlik, Kişilik, İmaj Yok
3 Markaya İlişkin Temel Kavramlar: Çağrışımlar, Kimlik, Kişilik, İma Yok
4 Marka Yönetimi ve Yapılandırma Yok
5 Marka Kimliği Planlama Modelleri Yok
6 Marka Kimliği Planlama Modelleri Yok
7 Markaya Yönelik İletişim Stratejisi: Marka Konumlandırma Yok
8 Ara Sınav
9 Günümüz Tüketici Özellikleri ve Marka Yok
10 Marka Yönetimi ve Bütünleşik İletişim Yok
11 Marka Yönetimi ve Bütünleşik İletişim Yok
12 Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi Yok
13 İşletme Yönetimi ve Marka Yönetimi Yok
14 Türkiye'de Marka Yönetimi Yok
15 Türkiye'de Marka Yönetimi Yok
16 Final Sınavı

Nurcan Babür Tosun, (2020), Marka Yönetimi, Beta Basım Yayım.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 14 4 56
Final Sınavı 14 3 42
Bütünleme Sınavı 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 184

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek