GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GSEYL-137 A/R/TOGRAFİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Yaşayan sorgulamaya dayalı, sanat temelli uygulama odaklı eğitim araştırma yaklaşımı olan A/r/tografi ile eğitim alanında gelenekselleşen metodolojik sınırların dışında, sanat ve sanat eğitimi alanında araştırmacılara görsel araştırma yöntemlerinde yeni imkanlar sunmak.


Dr. Öğr. Üyesi Gülden MAVİOĞLU


1 A/r/tografi tanımını yapabilir.
2 A/r/tografi araştırma sürecini bilir.
3 Sanat temelli bir araştırma yöntemi olarak kullanabilir.
4 Sanatçı, araştırmacı ve öğretmen kimlikleri ile A/r/tograf olarak yazma uygulamaları ve sanat formları aracılığıyla, süreklilik taşıyan bir soruşturma/araştırma sürecine ilişkin deneyim edinir.
5 A/r/tografi soruşturmasına göre veri toplar.
6 A/r/tografi soruşturmasına göre verileri analiz eder.
7 A/r/tografi soruşturmasına göre verileri raporlaştırır.

Birinci Öğretim


yok


yok


A/r/tografi’nin tanımı, örnek uygulamalar, uygulama süreci, uygulama aşamaları, projeler, raporlaştırma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanımı ve içeriği ile ilgili bilgilendirme. ( İlk derste örnek a/r/tografi uygulaması)
2 A/r/tografi tanımı.
3 Sanat temelli bir araştırma yöntemi olarak A/r/tografi soruşturma süreci.
4 Sanat temelli bir araştırma yöntemi olarak A/r/tografi soruşturma süreci.
5 Örnek A/r/tografi çalışmaları inceleme.
6 Örnek A/r/tografi çalışmaları inceleme.
7 Örnek A/r/tografi çalışmaları inceleme (A/r/tograflar tarafından bir konu belirlenmesi)
8 Ara Sınav
9 A/r/tografların konularına ilişkin sürece ve süreci yansıtıcı günlüklerine başlanılması. A/r/tografların konularına ilişkin sürece ve süreci yansıtıcı günlüklerine başlanılması.
10 A/r/tografların çalışmaları ve uygulamaları A/r/tografların çalışmaları ve uygulamaları
11 A/r/tografların çalışmaları ve uygulamaları. A/r/tografların çalışmaları ve uygulamaları.
12 A/r/tografların çalışmaları ve uygulamalarının değerlendirilmesi; raporlaştırma.
13 A/r/tografların çalışmaları ve uygulamalarının değerlendirilmesi; raporlaştırma.
14 Final Sınavı: Rapor teslimi.

Bedir Erişti, S.D., & Irwin, R. L. (2021). A/r/tografi Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi. Görsel Araştırma Yöntemleri Teori,Uygulama ve Örnek Editör(ler): Suzan Duygu Bedir Erişti, Yazar(lar): Paul Duncum, Deborah L. SMITH-SHANK , Burçin Türkcan, Necla Coşkun, Ali Ersoy, Elif Avcı, İsmail Özgür Soğancı, Rachel Mason, Daniel T. Barney , Haşim Karpuz, Rita L. Irwın , Shaya Golparıan, Lona Cruıckshank, Melek Gökay, Teresa Torres De Eça , Suzan Duygu Bedir Erişti, Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık. Beer, R., Irwin, R. L., Grauer, K., Xiong, G. (2010). Research and Creation: Socially-Engaged Art in The City of Richgate Project. Journal of the International Society for Education through Art, 6(2), 213–227. Bickel, B., Triggs, V., Springgay, S., Irwin, R. L., Grauer, K., Xiong, G., Beer, R., Sameshima, P. (2007). Richgate: Transforming Public Spaces Through Community-Engaged Art. Amerasia Journal, 33 (2), 115-124. Bickel, B., Springgay, S., Beer, R., Irwin, R. L. & Grauer, K. (2011). A/r/tographic Collaboration as Radical Relatedness. International Journal of Qualitative Methods, 10 (1), 86-102. Rugiu, S., A. (1974). Artistic and Creative Activity. In L. Borghy (Ed.), Perspectives in Primary Education (pp. 213-245). Amsterdam: Martinus Nijhoff/The Hague. Irwin, R. L. (2006). The Rhizomatic Relations of A/r/tography, Studies in Art Education, 48 (1), 70-88. Mavioğlu, G. (2019). Bilinçaltına yönelik manipülatif unsurların indirgenmesine dayalı görsel kültür çalışmaları: Bir A/R/Tografi araştırması örneği. Doktora Tezi: Anadolu Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı: Eskişehir. Özcan, M. (2019). Tez Yazım Sürecindeki Erteleme Kavramı: A/R/Tografik Bir Sorgulama. Yüksek Lisans Tezi: Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı: Eskişehir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Makale Yazma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 12 3 36
Uygulama/Pratik 1 24 24
Gözlem 10 1 10
Gösterme 10 1 10
Alan Çalışması 3 1 3
Makale Kritik Etme 8 2 16
Bireysel Çalışma 12 2 24
Okuma 7 2 14
Rapor 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 179

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek