GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BİY-808 TÜRKİYE SU KAYNAKLARI VE ÜRETİM KAPASİTELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Su Kaynaklarının Kullanımı, Su Potansiyelleri, Ulusal ve Uluslararası Suların Durumu, Su Hukuku, Politikası ve Su kaynaklarının Yönetimi hakkında bilgi verilecektir.


Doç. Dr. Fikret USTAOĞLU


1 Öğrenciler ulusal ve uluslararası su hukukunu ve politikalarını öğrenecektir.
2 Öğrenciler su kaynakları yönetimine göre su kaynaklarının planlamasını öğrenecektir.
3 Öğrenciler su kaynaklarının önemini ve kullanımını öğrenecektir.

Birinci Öğretim



Yok


Su-İnsan İlişkisi / Su Kaynakları ve Tatlı Suların Dağılımı / Türkiye’nin Su Kaynakları / Türkiye’nin Ulusal Su Hukuku, Politikası / Su Kaynaklarının Yönetiminin Planlanması / Çeşitli Sanayi ve İşletmelerde Su Kaynakları Yönetimi / Su Kaynakları Yönetiminin Çevresel Etkileri / Su Kaynakları Yönetimine göre Su Kaynaklarının Planlanması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Su-İnsan İlişkisi
2 Yerkürede tatlı suyun dağılımı
3 Su Kaynakları
4 Su Kaynakları
5 Türkiye’deki Su Kaynakları
6 Türkiye’deki Su Kaynakları
7 Türkiye’deki Su Kaynakları
8 Ulusal Su kaynakları
9 Ulusal Su kaynakları
10 Uluslararası Su kaynakları
11 Ulusal Su Hukuku ve Politikası
12 Su Kaynaklarının Yönetiminin Planlanması
13 Endüstride Su Kaynakları Yönetimi
14 Su Kaynakları Yönetiminin Çevresel Etkileri

• Su Kaynakları Yönetimi ve Türkiye (Water Resources Management and Turkey) B.Teoman MERİÇ • N. B. Harmancıoğlu, A. Gül, O. Fıstıkoğlu, 2003. Entegre su kaynakları yönetimi, • - Kanber. R. 2006. Türkiye’de Su Kaynakları Potansiyeli: Kullanımı, Sorunları ve Çözüm Önerileri. TMMOB Su Politikaları Kongresi, Ankara • Yenigün K., Su Kaynakları ve Önemi, Sınır Aşan Sularımız, Su Vakfı Yayınları, 2002 • Bayazıt M., Avcı İ., Water Resources Development, Sayı 13, 1997 • Dorusöz M. E., Sular Hukuku (ilgili kanunlar-Tüzükler-Yargıtay Kararları), Yetkin Hukuk Yayınları, 1997, Ankara • Avrupa Komisyonu Türkiye’nin Katılım Yönündeki İlerlemesi Hakkında 2004 yılı Düzenli Raporu • Methodological Guidelines For The Integrated Environmental Evaluation Of Water Resources Development, UNEP 1997.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 5 9 45
Bireysel Çalışma 5 9 45
Ev Ödevi 4 9 36
Toplam İş Yükü (saat) 178

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek