Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİY-818 | SU KALİTESİ VE ORGANİZMALARA ETKİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; Suyun yaşamımızdaki yeri ve önemini kavramak, kirlilik unsurlarının belirlenerek su kalitesine etkilerini saptamak, su kirliliğinin kontrolünü sağlamak ve kirliliğin organizmalara etkisini belirlemektir.
Prof. Dr. A. Yalçın TEPE
1 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri hakkında bilgi edinilmesi |
2 | Kirletici kaynakların neler olduğunun ve su kalitesini etkileyen anorganik unsurların belirlenmesi, |
3 | Bakteriyolojik kirlilik kriterleri hakkında bilgi edinilmesi, |
4 | Azot ve fosforun su kirliliğine etkisinin belirlenmesi, |
5 | Su kirliliği kontrol yöntemleri ile kirliliğin organizmalar üzerine etkisinin öğrenilmesi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yeryüzündeki suların oluşumu ve dağılımı, suyun kimyasal ve fiziksel özellikleri, kirlilik unsurlarının sınıflandırılması. Hidrolojik çevrim; hidrolojik çevrimin elemanları, hidrolojik çevrim sırasında su kalitesinde doğal ve antropojen değişimler. Su kalitesini belirleyici anorganik unsurlar. Toksik ve radyoaktif maddeler. Bakteriyolojik kirlilik kriterleri. Su kirliliğinde azotlu maddelerin, fosforun ve fotosentezin etkisi. Akarsu, göl ve deniz kirlenmesi. Su kirliliği kontrolu. Kirleticilerin organizmalara etkisi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Suyun kimyasal yapısı, Yeryüzünde suların dağılımı, | ||
2 | su ortamında fiziksel, kimyasal ve biyolojik olaylar | ||
3 | su kalitesi yönünden hidrolojik çevrim, çevrim boyunca su kalitesindeki doğal ve insan kaynaklı değişimler, | ||
4 | görünüm değerleri ve çevre yönünden su kalitesi ölçütleri, | ||
5 | Su kalitesi standartları | ||
6 | Metal kirliliğinin kaynakları (jeolojik aşınma, madencilik, endüstriyel, evsel atıklar da metal kirliliği) | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | tarımsal amaçlı su kaynakları, biyoloji bilimi için su kalitesi, sulama ve kullanım suyunun geleneksel ve güncel kalite ve kirlilik parametreleri, | ||
9 | yaban yaşamı açısından su kalitesi, su canlıları için kalite gereksinimleri | ||
10 | endüstriyel etkinlikler için su kalitesi ölçütleri, | ||
11 | arıtma işlemleri, su kalitesi yönetimi, | ||
12 | Sucul organizmalarda su kalite parametrelerini etkileyen biyolojik faktörler | ||
13 | Sucul ortamlarda farklı trofik seviyelerde su kalitesi yönetimi | ||
14 | teknolojik, yasal ve planlamaya ilişkin düzenlemeler | ||
15 | Dönem ödevlerinin sunumu |
“Water Quality An Introduction “Claude E. Boyd Print ISBN 978-3-319-17445-7 Online ISBN 978-3-319-17446-4 Springer International Publishing Switzerland 2015. “Pond Aquaculture Water Quality Management” Claude E. Boyd, C.S. Tucker, Springer Science & Business Media, 31 Ağu 1998 - 700 sayfa
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |