Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİY-854 | SULAK ALAN EKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Bu dersin amacı sulak alan ekolojisinin önemini belirtmek ve sulak alanların yapısını ve fonksiyonlarını anlatmaktır. Dersin hedefleri ise sulak alan yapısını ve fonksiyonlarının sulak alanlarda yaşayan canlılara etkisini öğretmektir.
Prof. Dr. Elif Neyran SOYLU
1 | Sulak alan ekolojisinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Sulak alan ekosistemleri ve habitat tipleri hakkında bilgi sahibi olma |
3 | Sulak alan ekosostemlerinde populasyon dinamiklerinin, besin zincirinin ve adaptasyonların önemini kavrama |
4 | Su kirliliğinin ve ötrofikasyonun sulakalan ekosistemlerine ve organizmalarının dağılımı hakkında bilgi sahibi olma |
5 | Sulak alanlarda canlıların birbiri ile olan ilişkilerinin temelini kavrama |
6 | Sulak alanları korumanın önemini kavrama |
Birinci Öğretim
Yok
Sulak alan ekolojisine giriş, sulak alanların sınıflandırılması; sulak alan çevresi; suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri; sulak alan hidrolojisi, sulak alan bitkileri, sulak alanların ekolojik önemi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sulak alan ekolojisine giriş, sulak alanların sınıflandırılması | ||
2 | Sulak alan çevresi; suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri | ||
3 | Sulak alan hidrolojisi, sulakalan su bütçesi; su seviyesine göre su bütçesinin hesaplanması; | ||
4 | Su kimyası; sulakalan toprak özellikleri | ||
5 | Mikroorganizmalar ve çevre; bakteriler, mantarlar ve algler, omurgasızlar, sucul böcekler; | ||
6 | Sulak alan bitkileri | ||
7 | Sulak alan kuşları, balıkları, amfibileri, sürüngenleri ve memelileri | ||
8 | Sulak alanlara etki eden spatial özellikler | ||
9 | Sulak alanlara etki eden zamansal özellikler | ||
10 | Sulak alanın işlevleri; primer üretim, besin zincirleri, nutrient döngüleri, metan üretimi | ||
11 | Doğal sulak alan sistemleri | ||
12 | Sulak alanların geleceği, sulak alan kayıpları, sulak alan bozulması ve istilacı türler, küresel iklim değişimi | ||
13 | Sulak alan restorasyonuna giriş | ||
14 | Türkiye'den sulak Alan Örnekleri |
The Biology of Freshwater Wetlands 2006. van der Valk A.G. Oxford University Press Wetlands 2000. Mitsch and Gosselink. 3rd Edition. John Wiley & Sons, Inc.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 |
Alan Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 173 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |