Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBE-620 | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ VE KÜRESELLEŞME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 10,00 |
Doktora
Sosyal Bilgiler Eğitimi Küreselleşme süreçlerini ayrıntılı olarak kavratma.
Dr. Öğretim Üyesi Can EKİZ
1 | Küreselleşmeyi tanımlar ve özellikle sosyal bilgiler açısından değerlendirir. |
2 | Sosyal Bilgilerin hem dünyada hem de Türkiye'deki tarihsel gelişimini sistematik olarak kavrar. |
3 | Yeni sosyal bilgiler programının gerekçesinin ve getirdiği yeniliklerin ayrımını kavrar. |
4 | Yerli ve yabancı literatürü sosyal bilgiler açısından derinliğine inceler. |
5 | Bir sosyal bilgiler eğitimcisi olarak özgün fikirler geliştirir. |
Birinci Öğretim
Küreselleşmenin farklı boyutlarının tanınması( ekonomik, siyasal, kültürel, eğitim, teknolojik)
Vize konusu olarak Sosyal Bilgiler eğitiminin Türkiye'de ve dünyada tarihsel gelişimi. Final konusu olarak Küreselleşme sürecinin ayrıntılı tanınması ve sosyal bilgiler eğitiminin bu süreçteki durumu. Yeni program ışığında Sosyal Bilgiler Eğitimi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimler arasındaki farklar nelerdir. | ||
2 | Sosyal Bilgilerin tarihsel gelişimi. | ||
3 | Unesco'ya ve Tübitak'a göre sosyal bilim disiplinleri. | ||
4 | Bir homojenleştirme projesi ve ABD'de sosyal Bilgilerin ortaya çıkışı. | ||
5 | Selçuklu ve Osmanlı medreselerinde öğretilen sosyal bilgiler konuları. Türkiye Cumhuriyeti döneminde sosyal bilgiler eğitimi. | ||
6 | Konu ile ilgili olarak bir seminer hazırlama. | ||
7 | Yapılan seminerin değerlendirilmesi. | ||
8 | Küreselleşme kavramının tanıtılması. | ||
9 | Eğitimin Küreselleşmesi. Dünyanın önemli üniversiteleri ve eğitim modelleri. | ||
10 | Küreselleşmenin esas olarak 1870-1914 arasında iletişim ve ulaşım teknolojilerinin gelişmesiyle bağlantısı. Siyasal, ekonomik, moda, teknolojik, sportif küreselleşme. | ||
11 | Dünya üzerinde küresel güç olmanın gereklilikleri. ABD örneği. | ||
12 | Küresel bir güç olmada eğitimin rolü. | ||
13 | Seminer: Türkiye'nin küresel bir güç olabilmesinin öncelikleri ve gerekliliği. | ||
14 | Yapılan seminer çalışmasının değerlendirilmesi. |
Anthony GİDDENS- ULUS DEVLET VE ŞİDDET. Nevzat CAN- ÖZGÜR BİREY SINIRLI DEVLET. Cevat OKUTAN (ed) - KÜRESELLEŞME VE TÜRKİYE. Anthony D. KİNG- KÜLTÜR KÜRESELLEŞME VE DÜNYA SİSTEMİ.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 3 | 21 | 63 |
Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 26 | 78 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 295 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |