Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IKT.671 | SEMİNER | Ders | 2 | 3 | 30,00 |
Doktora
Türkçe
Seminer dersi, öğrencilere araştırma projelerini akademik bir ortamda sunma, eleştirel geri bildirimleri değerlendirme ve entelektüel tartışmalara aktif katılım sağlama fırsatı sunar. Kurs, öğrencilerin araştırma yeteneklerini geliştirmeyi, disiplinlerarası perspektifleri entegre etmeyi ve akademik iletişim becerilerini güçlendirmeyi amaçlar.
Danışman Öğretim Üyesi
1 | Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapabilme becerisi kazanır. |
2 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilme becerisi kazanır. |
3 | Kendi araştırma çalışması ve ilgili literatürden elde edilen ileri düzey bulguları entegre etme ve sentezleme kapasitesini gösterir. |
4 | Araştırma fikirlerini, bulgularını ve ilerlemeyi akademik bir kitleye açık ve ikna edici bir şekilde sunma yeteneğini geliştirir |
5 | Sunum yaparken uygun ve modern görsel araçları ve iletişim teknikleri kullanır. |
Birinci Öğretim
-
-
Literatür taraması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve sunumu
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaçları ve yapısının genel görünümü; Temel akademik kaynaklar ve araçlar | ||
2 | Araştırma sorusu ve hipotezleri geliştirme | ||
3 | Kapsamlı bir literatür taraması yapma yöntemleri; İlgili kaynakları belirleme ve erişme | ||
4 | Kapsamlı bir literatür taraması yapma yöntemleri; İlgili kaynakları belirleme ve erişme | ||
5 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri; Araştırma çerçevesi tasarlama | ||
6 | Araştırma önerisinin yapısı ve bileşenleri; Açık ve etkileyici öneriler hazırlama | ||
7 | Öğrenciler araştırma önerilerini veya ön bulgularını sunar; Akranlar ve akademik danışmanlardan geri bildirim | ||
8 | İleri düzey literatür taraması ; Araştırma bulgularını sentezleme ve entegre etme | ||
9 | İleri düzey literatür taraması ; Araştırma bulgularını sentezleme ve entegre etme | ||
10 | İleri düzey literatür taraması ; Araştırma bulgularını sentezleme ve entegre etme | ||
11 | Rapor yazımı | ||
12 | Rapor yazımı | ||
13 | Rapor yazımı | ||
14 | Etkili sözlü sunum teknikleri; Görsel sunum araçlarını kullanma ve dinleyiciyi etkileşim kurma teknikleri | ||
15 | Öğrenciler nihai araştırma bulgularını veya tamamlanmış raporlarını sunar; Sınıf arkadaşları ve akademik danışmanlardan geri bildirim | ||
16 | Geri bildirimlere dayanarak raporları ve sunumları gözden geçirme; Araştırma kalitesini artırma stratejileri |
İlgili Makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 16 | 3 | 48 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 40 | 40 |
Makale Kritik Etme | 16 | 4 | 64 |
Bireysel Çalışma | 16 | 10 | 160 |
Okuma | 16 | 20 | 320 |
Ev Ödevi | 16 | 10 | 160 |
Toplam İş Yükü (saat) | 897 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |