Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Doktora
1 |
Kendi çalışma alanına uygun yöntem ve araçları kullanarak bağımsız ve derinlemesine araştırma yapma becerisi kazanır. |
2 |
Akademik literatürü eleştirel bir şekilde değerlendirme, bulguları sentezleme ve kendi uzmanlık alanına orijinal katkılarda bulunma yeteneğine sahip olur. |
3 |
Araştırmasını açık, tutarlı ve akademik olarak titiz bir şekilde organize edip sunmasını sağlayacak ileri düzey akademik yazım becerileri edinir. |
4 |
Araştırma bulgularını hem yazılı hem de sözlü formatta etkili bir şekilde sunma yeteneğini gösterir ve tez savunmasına ve gelecekteki akademik veya profesyonel sunumlara hazırlanır. |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Doktora tezi yazım sürecine genel bakış; Araştırma konusunun belirlenmesi ve geliştirilmesi; Danışmanla çalışma ve süreç yönetimi |
|
|
2 |
Araştırma sorusunun netleştirilmesi; Hipotez geliştirme ve araştırma sınırlarının belirlenmesi |
|
|
3 |
Literatür taraması yapma teknikleri; Kaynakların bulunması, analizi ve sınıflandırılması |
|
|
4 |
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması; Araştırma yöntemlerinin tez konusuna uyarlanması |
|
|
5 |
Veri toplama stratejileri; Anket, mülakat ve deneysel veri toplama yöntemleri |
|
|
6 |
Araştırmanın adım adım planlanması; Zaman çizelgesi oluşturma ve kaynak yönetimi |
|
|
7 |
İstatistiksel ve içerik analizi yöntemleri; Verilerin yorumlanması ve bulguların değerlendirilmesi |
|
|
8 |
İlerleme raporunun hazırlanması ve sunulması; Danışman ve akranlardan geri bildirim alınması |
|
|
9 |
Akademik yazım dili ve üslup; Giriş, yöntem, bulgular, sonuç ve tartışma bölümlerinin yazımı |
|
|
10 |
APA, Chicago ve diğer kaynak gösterme stilleri; Kaynakların doğru şekilde atıf yapılması |
|
|
11 |
Tez içeriğinin yapılandırılması ve düzenlenmesi; Tezin ana başlıklarının ve alt bölümlerinin belirlenmesi |
|
|
12 |
Teorik çerçeve ve bulguların sentezi; Tezde yeni katkıların vurgulanması |
|
|
13 |
Araştırma sonuçlarının anlaşılır ve tutarlı sunulması; Akademik standartlara uygun yazım |
|
|
14 |
Tez çalışmasının son hali üzerine danışman ve akranlarla tartışma; Son geri bildirimlerin alınması |
|
|
15 |
Tezin gözden geçirilmesi ve düzeltmelerin yapılması; Son düzenlemeler ve eksiklerin giderilmesi |
|
|
16 |
Tezin son haliyle danışmana teslimi; Tez savunmasına hazırlık |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Rapor Hazırlama |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Rapor Sunma |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Beyin Fırtınası |
10 |
2 |
20 |
Rapor Hazırlama |
1 |
50 |
50 |
Makale Kritik Etme |
25 |
10 |
250 |
Bireysel Çalışma |
16 |
15 |
240 |
Okuma |
20 |
8 |
160 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
720
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek