Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBE-646 | SEMİNER | Ders | 2 | 3 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilere bir araştırmanın aşamalarının neler olduğunun ve araştırmanın nasıl yapılacağının kavratılması
Prof. Dr. Ünsal BEKDEMİR, Prof. Dr. Serkan DOĞANAY, Doç. Dr. Mehmet ÖZMENLİ, Doç. Dr. Eray ALACA, Dr. Öğr. Üyesi Can EKİZ, Dr. Öğr. Üyesi Gürkan Fırat SAYLAN, Dr. Öğr. Üyesi Derya CEYLAN
1 | Araştırma konusunu, konunun amacını ve sınırlarını tespit edebilme. |
2 | Alanıyla ilgili bir sorunu fark edebilme. |
3 | Seçilen konuyla ilgili literatür tarayabilme. |
4 | Belirlenen soruna ilişkin alternatif çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 | Yaptığı araştırmalar doğrultusunda içerik ve yazılı metin oluşturabilme. |
6 | Tamamlanan çalışmayı topluluk önünde sunabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin işlenme biçimi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi, Araştırma Konusunun seçimleri için 1 haftalık süre verilmesi, Veri tabanlarında araştırma yapmanın gösterilmesi | ||
2 | Bilimsel araştırma nedir, nasıl yapılır? Kaynak taraması: Birincil kaynaklar, ikincil kaynaklar, Alınıtı malzemelerinin biriktirilmesi ve kaynak bilgilerinin alınması | ||
3 | Makale ve araştırmaların değerlendirilmesi: Kaynak kalitesi, yararlılık, önem, ilgililik, güncellik Alan yazın bölümünün yazılması | ||
4 | Alan yazın bölümünün yazılması, alıntı yapılması ve alıntı yapma biçimleri | ||
5 | Özet yazma kuralları, özet yazma uygulamaları, anahtar kavramlar | ||
6 | Sayfa yapısının düzenlenmesi, Marjlar, sayfa numaraları, paragraf boşlukları Tez planı (outline), Tez planını MSW´de hazırlama, Kısaltmalar listesi çıkarma | ||
7 | Ara Sınav Haftası | ||
8 | Başlık düzeyleri: birinci, ikinci, üçüncü dereceden başlıklar, İntihal, (aşırma), intihal kuralları, intihalsiz yazım uygulamaları | ||
9 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı | ||
10 | Metin çalışmalarına devam, görsel materyallerin araştırma içinde kullanımı,seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması | ||
11 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları | ||
12 | Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması | ||
13 | Sunuşların tamamlanması ve düzeltmeler için toplu gösterim | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Yılsonu Sınav Haftası | ||
16 | Yılsonu Sınav Haftası |
Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer akademik çalışmalar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 10 | 140 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |