Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLTBS-629 | MEDYA VE İLETİŞİM TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin iletişimin sosyolojisi, tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. İletişim çalışmaları ve medyanın toplum yaşamındaki yerini anlamak ve tanımlamasını sağlamak. Yarıyıl sonunda özgün bir çalışma ile araştırma yaparak konu hakkında bir paper hazırlamasına ve eleştirel bir akademik çalışma yapmasına fırsat sağlamak.
Dr. Öğretim Üyesi MESUT COŞKUN
1 | 1-Öğrencilerin iletişimin sosyolojisi, tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
2 | İletişim çalışmaları ve medyanın toplum yaşamındaki yerini anlamak ve tanımlamasını sağlamak. |
3 | İletişim tarihi içinde teknolojinin yerini ve iletişim icatlarının arka planını kavramak. |
4 | İletişim devrimi ve sayısal teknolojilerle birlikte, medya ortamının toplumsal dönüşüme etkisi ve yurttaşların bireysel medya kullanımıyla birlikte medyada dönüşümünü kavramak. |
5 | Özgün bir çalışma ile araştırma yaparak konu hakkında bir paper hazırlamasına ve eleştirel bir akademik çalışma yapmasına fırsat sağlamak. |
Birinci Öğretim
Yok
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yarıyıl içerisinde yararlanılacak kaynaklar ve ders kapsamı. | ||
2 | Medya Arkeoljisi nedir? Tarihi yazmanın sosyolojisi. | ||
3 | İlk çağlarda iletişim ; Mağara duvarları resim yazı ve sözün önemi | ||
4 | Yazılı Kültüre geçiş,matbaa,gazetelerin icadı ve haber. | ||
5 | Medyanın ortaya çıkışının nedenleri ve etkileri | ||
6 | İşitsel İletişim Araçları ve Etkileri | ||
7 | Sinema ve Toplumsal Tarihte Önemi | ||
8 | Görsel İletişim Araçları ve Etkileri | ||
9 | Televizyonun icadı ve Etkileri | ||
10 | İnternet Çağında İnsanlık ve Kitle İletişimin Dönüşümü | ||
11 | Sosyal Medya, Yurttaş Gazeteciliği ve Demokratik Katılım | ||
12 | YARI YIL SONU SINAV HAFTASI |
1-Tarih Öncesinde Dil, Alan Barnard 2-MEDYA Arkeolojisi Nedir? Jussi Parikka 3-Sözlü ve yazılı Kültür, Walter J.Ong 4-İletişim Tarihi,David Crowley,Paul Heyer 5-Nasıl Hatırlıyoruz? Leyla Neyzi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Rapor Hazırlama | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Makale Yazma | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |