Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İST-733 | İSTATİSTİKSEL ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
İstatistiksel Öğrenme dersinin amacı, öğrencilere istatistiksel modellerin ve öğrenme algoritmalarının temelini öğretmek ve bu modelleri gerçek dünya veri analizi sorunlarına uygulama becerisi kazandırmaktır.
1 | öğrenciler, çeşitli istatistiksel öğrenme tekniklerini ve modellerini anlayacak ve bunları farklı veri setlerine uygulama yeteneğine sahip olacaklardır. |
2 | Öğrenciler, sınıflandırma, regresyon ve kümeleme problemleri için uygun istatistiksel yöntemleri seçebilecek ve uygulayabileceklerdir. |
3 | Öğrenciler, model doğrulama ve model seçimi tekniklerini kullanarak model performansını değerlendirme becerisine sahip olacaklardır. |
4 | Öğrenciler, gerçek dünya verileri üzerinde istatistiksel analizler gerçekleştirebilecek ve elde ettikleri bulguları etkili bir şekilde yorumlayıp sunabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders, regresyon, sınıflandırma, kümeleme ve boyut indirgeme gibi istatistiksel öğrenme yöntemlerini kapsayacak. Ayrıca, çapraz doğrulama, bootstrap yöntemleri ve model seçimi gibi konseptlere de değinilecek.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İstatistiksel Öğrenmenin Temelleri | ||
2 | Olasılık Teorisi ve İstatistiksel Çıkarım | ||
3 | Lineer Regresyon Modelleri | ||
4 | Lineer Olmayan Regresyon ve Genelleştirilmiş Additif Modeller | ||
5 | Sınıflandırma ve Lojistik Regresyon | ||
6 | Ayrık Seçim Modelleri ve Makine Öğrenmesine Giriş | ||
7 | Destek Vektör Makineleri ve Ayrım Analizi | ||
8 | Ara Sınav 1 | ||
9 | Kümeleme Yöntemleri ve Boyut Azaltma | ||
10 | Karar Ağaçları ve Bagging | ||
11 | Rastgele Ormanlar ve Boosting Yöntemleri | ||
12 | Zaman Serisi Analizi ve Tahminleme / | ||
13 | Büyük Veri için İstatistiksel Öğrenme / | ||
14 | İstatistiksel Öğrenmede Güncel Konular / | ||
15 | Proje hazırlıgı | ||
16 | Proje Sunumları ve Dersin Değerlendirilmesi / |
The Elements of Statistical Learning, Springer Series in Statistics, Trevor Hastie, Robert Tibshirani, Jerome Friedman
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |