Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İST-905 | DENEY TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı İstatistiksel Deney Tasarımının içeriğini oluşturan konuları ele alarak bu konuların kavranması ve gerçek hayat problemleri ile ilişkilendirebilme yetisinin kazandırılması.
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hüseyin GÜL
1 | Deneyin tasarlanması, yürütülmesi ve verilerinin değerlendirilmesini gerçekleştirebilir. |
2 | Tek ve iki yönlü ANOVA gerçekleştirebilir. |
3 | Faktöriyel tasarımlar gerçekleştirebilir. |
4 | Farklı gerçek hayat problemleri için farklı deney tasarımları oluşturarak analizini gerçekleştirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Rasgeleleştirme ve bloklama kuralları, dengeli ve kısmi dengeli tam ve olmayan blok tasarımları, faktöriyel tasarımları, karışım tasarımları, gözlemlerin optimal dağılımı, deney tasarımı modelleri için genel analiz ve istatistiki çıkarım.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar - deney tasarımının temel ilkeleri ve aşamaları | ||
2 | Bir-yönlü ANOVA (tamamen rastgele tasarım) – matematiksel model - model varsayımları – parametre tahmini | ||
3 | Bir-yönlü ANOVA (tamamen rastgele tasarım) - dengeli olmayan bir-yönlü ANOVA – kayıp gözlemler | ||
4 | Bir-yönlü ANOVA (tamamen rastgele tasarım) - dengeli olmayan bir-yönlü ANOVA – kayıp gözlemler | ||
5 | Bir-yönlü ANOVA (tamamen rastgele tasarım) – varsayımların sınanması – ikili ve çoklu karşılaştırmalar | ||
6 | İki-yönlü ANOVA (rastgele tam blok tasarımı) - matematiksel model - model varsayımları – parametre tahmini | ||
7 | İki-yönlü ANOVA (rastgele tam blok tasarımı) - ANOVA tablosu – beklenen kareler ortalaması – kayıp gözlemler | ||
8 | İki-yönlü ANOVA (rastgele tam blok tasarımı) - ANOVA tablosu – beklenen kareler ortalaması – kayıp gözlemler | ||
9 | ARASINAV | ||
10 | Latin karesi tasarımı - matematiksel model - parametre tahmini – hipotez testi - ANOVA tablosu | ||
11 | Greko-Latin karesi tasarımı - matematiksel model - parametre tahmini – hipotez testi - ANOVA tablosu | ||
12 | İki ve üç aşamalı İç-içe tasarımlar - matematiksel model - parametre tahmini – hipotez testi - ANOVA tablosu | ||
13 | a×b ve a×b×c Faktöriyel tasarımlar - Hipotez testi | ||
14 | 2^2 ve 2^3 Faktöriyel tasarım - - matematiksel model - parametre tahmini – hipotez testi - ANOVA tablosu | ||
15 | 2^k Faktöriyel tasarım | ||
16 | Final Sınavı |
Douglas C. Montgomery. Design and Analysis of Experiments, Third Edition, John Wiley and Sons Birdal Şenoğlu, Şükrü Acıtaş, İstatistiksel Deney Tasarımı –Sabit Etkili Modeller, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |