GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TLT-121 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.



1 Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kuracak becerisi kazandırabilme
2 Türk işaret dili alfabesini ve temel işaretleri doğru şekilde kullanabilme.
3 İşitme engelli bireylerle işaret dili kullanarak temel düzeyde iletişim kurabilme.
4 İşaret diliyle duygu ve düşünceleri açıklayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriğinde; Türk İşaret Dili’ne genel giriş, işaret dilinin tanımı ve tarihçesi, TİD alfabesi, el şekilleri ve parmak harfleri, temel zamirler, selamlaşma ve tanışma ifadeleri, aile ve yakın çevre terimleri, günlük yaşamda kullanılan temel kelimeler, sayılar ve zaman kavramları, renkler, nesneler ve mekânlar, duyguların işaretlerle ifade edilmesi, TİD’de soru sorma ve cevap verme teknikleri, basit cümle kurma, olumlu ve olumsuz cümleler, TİD’de gramer yapısı ve cümle kuruluşu ile günlük diyaloglar ve pratik uygulamalar yer almaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme
2 Türk İşaret Dili’ne (TİD) genel giriş, işaret dilinin tanımı ve tarihçesi
3 TİD alfabesi, el şekilleri ve parmak harfleri
4 Temel zamirler, selamlaşma ve tanışma ifadeleri
5 Aile, yakın çevre ve akraba terimleri
6 Günlük yaşamda kullanılan temel kelimeler ve ifadeler
7 Hafta: Sayılar, zaman kavramları (günler, aylar, saatler)
8 Ara Sınav
9 Renkler, nesneler ve mekânlar
10 Duygular ve hislerin işaretlerle ifade edilmesi
11 TİD’de soru sorma ve cevap verme teknikleri
12 Basit cümle kurma, olumlu ve olumsuz cümleler
13 TİD’de gramer yapısı ve cümle kuruluşu
14 Günlük diyaloglar, pratik uygulamalar
15 Dönem boyunca işlenen genel konuların tekrarı, değerlendirmesi, geri bildirim
16 Yarı yıl sonu sınavı

Ayşe Saray Özturan, Ebru Karakuş Öztürk. Türk İşaret Dili Eğitimi Ders Kitabı. Cinius Yayınları, 2018. Pelin Piştav Akmeşe (Ed.). Eğitimde Türk İşaret Dili. Nobel Yayıncılık, 2019. Ahmet Tombul. İşaret Dili. Medyay Kitabevi, 2019



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek