Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT-121 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
1 | Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kuracak becerisi kazandırabilme |
2 | Türk işaret dili alfabesini ve temel işaretleri doğru şekilde kullanabilme. |
3 | İşitme engelli bireylerle işaret dili kullanarak temel düzeyde iletişim kurabilme. |
4 | İşaret diliyle duygu ve düşünceleri açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde; Türk İşaret Dili’ne genel giriş, işaret dilinin tanımı ve tarihçesi, TİD alfabesi, el şekilleri ve parmak harfleri, temel zamirler, selamlaşma ve tanışma ifadeleri, aile ve yakın çevre terimleri, günlük yaşamda kullanılan temel kelimeler, sayılar ve zaman kavramları, renkler, nesneler ve mekânlar, duyguların işaretlerle ifade edilmesi, TİD’de soru sorma ve cevap verme teknikleri, basit cümle kurma, olumlu ve olumsuz cümleler, TİD’de gramer yapısı ve cümle kuruluşu ile günlük diyaloglar ve pratik uygulamalar yer almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Türk İşaret Dili’ne (TİD) genel giriş, işaret dilinin tanımı ve tarihçesi | ||
3 | TİD alfabesi, el şekilleri ve parmak harfleri | ||
4 | Temel zamirler, selamlaşma ve tanışma ifadeleri | ||
5 | Aile, yakın çevre ve akraba terimleri | ||
6 | Günlük yaşamda kullanılan temel kelimeler ve ifadeler | ||
7 | Hafta: Sayılar, zaman kavramları (günler, aylar, saatler) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Renkler, nesneler ve mekânlar | ||
10 | Duygular ve hislerin işaretlerle ifade edilmesi | ||
11 | TİD’de soru sorma ve cevap verme teknikleri | ||
12 | Basit cümle kurma, olumlu ve olumsuz cümleler | ||
13 | TİD’de gramer yapısı ve cümle kuruluşu | ||
14 | Günlük diyaloglar, pratik uygulamalar | ||
15 | Dönem boyunca işlenen genel konuların tekrarı, değerlendirmesi, geri bildirim | ||
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
Ayşe Saray Özturan, Ebru Karakuş Öztürk. Türk İşaret Dili Eğitimi Ders Kitabı. Cinius Yayınları, 2018. Pelin Piştav Akmeşe (Ed.). Eğitimde Türk İşaret Dili. Nobel Yayıncılık, 2019. Ahmet Tombul. İşaret Dili. Medyay Kitabevi, 2019
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |