Akademik Danışmanlık

Giresun Üniversitesi, öğrencilerin kayıt işlemleri yapıldıktan sonra akademik birimlerin bölüm kurulu kararı ile her bir eğitim düzeyindeki öğrencilere akademik danışman atanmaktadır.

Ön Lisans ve Lisans Danışmanı

Üniversiteye yerleşen ön lisans ve lisans öğrencilerine bir akademik program izlemesini sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır. Danışmanlık görevleri öğretim elemanlarına dengeli bir şekilde dağıtılır. Danışmanlıklar; bölüm başkanı, anabilim/anasanat dalı başkanları veya program danışmanları tarafından önerilir ve birim yöneticisi tarafından görevlendirilir. Danışman, öğrenciyi öğrenimi boyunca izler ve öğrencinin devam etmekte olduğu program çerçevesinde her yarıyıl/yıl izleyeceği dersler ve bunlarla ilgili yapılacak değişiklikler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur. Öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçimlik dersler; devam ettiği programdaki başarı durumu yanında derslerin program içindeki dağılımı, yapısal özellikleri ve benzeri teknik değerlendirmeler de göz önüne alınmak suretiyle danışmanı tarafından belirlenir. 

Lisansüstü Danışmanı

Lisansüstü eğiitm programlarına yerleşen öğrencilerin izlemesini sağlamak üzere akademik danışman atanır. Üniversitenin tam zamanlı öğretim üyeleri arasından ilgili enstitü anabilim/anasanatdalı başkanlığının önerisi ile enstitü yönetim kurulu tarafından bir danışman atanır. Danışman atamada; öğrenci tercihi, öğretim elemanı uzmanlık alanı ve danışmanlık yükleri dikkate alınır.

Tezsiz yüksek lisans programında, her öğrenci için ders seçiminde ve dönem projesinin yürütülmesinde bir öğretim üyesi veya Senato tarafından belirlenen kriterleri sağlayan doktora derecesine sahip bir öğretim görevlisi danışman olarak atanır.

Tezli yüksek lisans programında tez danışmanı, Üniversite kadrosunda bulunan ve en az iki yarıyıl süreyle bir lisans programında ders vermiş olan öğretim üyeleri arasından atanır.

Doktora programında, Enstitü yönetim kurulu; ilgili enstitü anabilim/anasanatdalı başkanlığının önerisi ile her öğrenci için en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar Üniversitenin tam zamanlı öğretim üyeleri arasından bir danışman atar. Danışman atamada; öğrenci tercihi, öğretim elemanı uzmanlık alanı ve danışmanlık yükleri dikkate alınır.

Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu dışından en az doktora derecesine sahip kişilerden de olabilir.