Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YDB-115 | YABANCI DİL- I | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
İngilizce
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Sercan Külcü
1 | Basit kalıpları ve günlük ifadeleri anlayıp kullanabilir. |
2 | Kendini ve yanındakileri tanıtabilir ve diğer kişilere nerede yaşadıkları ve nelere sahip oldukları gibi kişişel detaylar hakkında soru sorup cevap verebilir. |
3 | Karşıdaki kişi yavaş ve net konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde etkileşime geçebilir. |
4 | İnsanlarla tanıştığında sosyalleşebilir. Rezervasyon yapabilir. |
5 | Alışveriş merkezinde iletişime geçebilir ve alışveriş yapabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Hafta: “be” fiilinin geniş zaman çekimi (I, you, he, she ve it özneleriyle), 0-10 arası sayılar, haftanın günleri, telaffuz alıştırmaları, ülkeler. 2. Hafta: Kelimeleri harf harf kodlamayı öğrenme, alfabe, sınıfta kullanılan ifadeler ve sınıfta bulunan eşyalar, bir otele giriş yaparken kullanılan ifadeler, bir rezervasyon yaparken kullanılabilecek ifadeler. “be” fiilinin çoğul öznelerle çekimleri, milliyetleri sorma ve söyleyebilme, telaffuz alıştırmaları. 3. Hafta: “be” fiiliyle bilgi soruları oluşturma (Wh- soruları), telefon numaralarını sorma ve söyleme, 11- 100 arası sayılar, cümlede vurgu, internette bir başvuru formu doldurma, tekil ve çoğul isimler, a/ an ifadelerinin kullanımı, eşyalar (kelime bilgisi). 4. Hafta: This/that/these/those kelimelerinin kullanımı, hediyelik eşyalar (kelime bilgisi), bir şeyin fiyatını sorma ve söyleyebilme, bir yemek siparişi verebilme, telaffuz alıştırmaları. Sahiplik bildiren sıfatlar ve ‘s(possessive ‘s) takısını doğru kullanabilme. İnsanlardan ve aile bireylerinden söz ederken kullanılan isimler, telaffuz çalışmaları. 5. Hafta: Sıfatlar, Renkler ve yaygın olarak kullanılan bazı sıfatların öğrenilmesi ve kullanımı, telaffuz çalışmaları, Geniş zamanda olumlu ve olumsuz fiil cümleleri(I, you, we ve they özneleri ile), yiyecek ve içeceklerle ilgili kelime çalışmaları, kelime vurgusu, 6. Hafta: yaygın kullanılan fiiller I, geniş zamanda soru cümleleri(I, you, we ve they özneleriyle), cümle vurgusu, saati sorma ve söyleme, hislerle ilgili çeşitli sıfatların öğrenilmesi, telaffuz çalışmaları. 7. Hafta: Geniş zamanda he, she ve it özneleriyle fiil cümleleri, meslekler ve çalışma yerleri, geniş zaman ekini doğru telaffuz etmek için alıştırmalar, sıklık zarfları, rutin bir gününü anlatma, cümlede vurgu çalışmaları. 8. Hafta: Ara Sınav 9. Hafta: “be” fiiliyle ve diğer fiillerle sorular oluşturma, spor(kelime bilgisi), sıkça kullanılan fiiller, boş zamanlarda yapılacak aktiviteler (kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları, emir cümleleri, nesne yerine kullanılan zamirler, film çeşitleri, cümlede vurgu çalışmaları. 10. Hafta: Aylar, sıra sayıları, tarihi sorma ve söyleme, “can” yapıları, sıklıkla kullanılan fiiller, telaffuz ve vurgu çalışmaları, 11. Hafta: gerund yapıları(love, like, hate fiilleri), günlük etkinlikler(kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları, şimdiki zaman, seyahat ederken kullanılan ifadeler, 12. Hafta: Geniş zaman ve şimdiki zaman farkı, kıyafetler(kelime bilgisi), bir teklifte bulunma ya da birini bir şey yapmaya davet etme, cümle vurgusu, 13. Hafta: there is/ are yapısı, otellerle ilgili kelimeler; in, on, under edatları, geçmiş zaman (be fiili ile), in, at, on edatları. 14. Hafta: Geçmiş zamanda düzenli fiillerle cümleler, düzenli fiiller (kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları( past endings), düzensiz fiiller (do, get, go ,have), cümle vurgusu. 15. Hafta: Yön sorma ve tarif etme, yer bildiren edatlar, geçmiş zaman tekrar, düzensiz fiiller (kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları. 16. Hafta Final Sınavı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | “be” fiilinin geniş zaman çekimi (I, you, he, she ve it özneleriyle), 0-10 arası sayılar, haftanın günleri, telaffuz alıştırmaları, ülkeler. | ||
2 | Kelimeleri harf harf kodlamayı öğrenme, alfabe, sınıfta kullanılan ifadeler ve sınıfta bulunan eşyalar, bir otele giriş yaparken kullanılan ifadeler, bir rezervasyon yaparken kullanılabilecek ifadeler. “be” fiilinin çoğul öznelerle çekimleri, milliyetleri sorma ve söyleyebilme, telaffuz alıştırmaları. | ||
3 | “be” fiiliyle bilgi soruları oluşturma (Wh- soruları), telefon numaralarını sorma ve söyleme, 11- 100 arası sayılar, cümlede vurgu, internette bir başvuru formu doldurma, tekil ve çoğul isimler, a/ an ifadelerinin kullanımı, eşyalar (kelime bilgisi). | ||
4 | This/that/these/those kelimelerinin kullanımı, hediyelik eşyalar (kelime bilgisi), bir şeyin fiyatını sorma ve söyleyebilme, bir yemek siparişi verebilme, telaffuz alıştırmaları. Sahiplik bildiren sıfatlar ve ‘s(possessive ‘s) takısını doğru kullanabilme. İnsanlardan ve aile bireylerinden söz ederken kullanılan isimler, telaffuz çalışmaları. | ||
5 | Sıfatlar, Renkler ve yaygın olarak kullanılan bazı sıfatların öğrenilmesi ve kullanımı, telaffuz çalışmaları, Geniş zamanda olumlu ve olumsuz fiil cümleleri(I, you, we ve they özneleri ile), yiyecek ve içeceklerle ilgili kelime çalışmaları, kelime vurgusu. | ||
6 | yaygın kullanılan fiiller I, geniş zamanda soru cümleleri(I, you, we ve they özneleriyle), cümle vurgusu, saati sorma ve söyleme, hislerle ilgili çeşitli sıfatların öğrenilmesi, telaffuz çalışmaları. | ||
7 | Geniş zamanda he, she ve it özneleriyle fiil cümleleri, meslekler ve çalışma yerleri, geniş zaman ekini doğru telaffuz etmek için alıştırmalar, sıklık zarfları, rutin bir gününü anlatma, cümlede vurgu çalışmaları. | ||
8 | “be” fiiliyle ve diğer fiillerle sorular oluşturma, spor(kelime bilgisi), sıkça kullanılan fiiller, boş zamanlarda yapılacak aktiviteler (kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları, emir cümleleri, nesne yerine kullanılan zamirler, film çeşitleri, cümlede vurgu çalışmaları. | ||
9 | Aylar, sıra sayıları, tarihi sorma ve söyleme, “can” yapıları, sıklıkla kullanılan fiiller, telaffuz ve vurgu çalışmaları. | ||
10 | Gerund yapıları(love, like, hate fiilleri), günlük etkinlikler(kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları, şimdiki zaman, seyahat ederken kullanılan ifadeler. | ||
11 | Geniş zaman ve şimdiki zaman farkı, kıyafetler(kelime bilgisi), bir teklifte bulunma ya da birini bir şey yapmaya davet etme, cümle vurgusu. | ||
12 | there is/ are yapısı, otellerle ilgili kelimeler; in, on, under edatları, geçmiş zaman (be fiili ile), in, at, on edatları. | ||
13 | Geçmiş zamanda düzenli fiillerle cümleler, düzenli fiiller (kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları( past endings), düzensiz fiiller (do, get, go ,have), cümle vurgusu. | ||
14 | Yön sorma ve tarif etme, yer bildiren edatlar, geçmiş zaman tekrar, düzensiz fiiller (kelime bilgisi), telaffuz alıştırmaları. |
New English File Beginner, Oxford Publishing
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 5 |