GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BİLTEK-103 GRAFİK ANİMASYON-I Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile öğrenci; İnternet ortamında çalışabilen programlar yazma yeterlikleri kazandırılacaktır.


Öğr.Gör. Ercan ÇİMŞİR


1


Yok


Öğretim yöntem ve teknikleri olarak anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma, bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.


Program Giriş Ayarları Araç Paneli Vektör Araçları Metin Düzenleme İşlemleri Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları Canlı Filtreler Katman İşlemler Dilimler ve Etkin Bölgeler Düğmeler ve Açılır Menüler Sayfalar Hareketli Resimler Slayt Gösterisi Optimizasyon ve Dışa Aktarma WEB Tasarım Editörü ile Çalışma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Resim Özellikleri Temel Kavramlar Resim Formatları Çalışma Alanı Başlangıç Sayfası Yeni Bir Belge Oluşturmak Belgeye Resim Aktarmak Cetveller ve Kılavuzlar Araç Kutusu Paneli Seçim Araçları Bitmap Araçları Vektör Araçları WEB Araçları Renk Araçları Panelleri Yönetmek Geçmiş Paneli Kayan ve Kenetlenmiş Panel Grupları Özellikler (Properties) Paneli
2 Görüntü (Bitmap) Araçları Seçim Araçları Taşıma Araçları Ölçeklendirme (Scale) Aracı Kırpma Aracı Sihirli Değnek Aracı Kement Araçları Lastik Damga Aracı Silgi Aracı Leke Aracı Görüntü Nesnelerini Düzenlemek Görüntü Büyütme Oranını Değiştirmek Tuval Rengini Değiştirmek Bilgi Paneli Seçimi Kaydetmek Seçimleri Eklemek ve Çıkarmak Düzeyleri Ayarlamak Resmi Ölçeklemek Resmin Boyutunu Değiştirmek Seçimi Kopyalamak, Taşımak İlave Seçim Seçenekleri Örnek uygulamalar
3 Vektör Araçları Çizgi Aracı Ok Başları Eklemek Kalem Aracı Otomatik Şekil Araçları Elips Aracı Dikdörtgen (Rectangle) Aracı Çokgen (Polygon) Aracı Diğer Otomatik Şekil Araçları Bıçak Aracı Vektörel Çalışmaları Düzenlemek Nesne Boyutunu ve Yerleşimini Ayarlamak Nesne (Repeat) Çoğaltmak Şekilleri Birleştirmek Dolgu ve Desen Eklemek Doku ve Gölge Eklemek Çizgiye Renk ve Stil Eklemek Matlık (Opaklık) Ayarı Aktif Filtreler Stil Oluşturmak Nesneleri Hizalamak Nesneleri Gruplamak Örnek uygulamalar
4 Metin Özellikleri Metin eklemek Yazım denetimi Yazı tipi Metin hizalama ve girinti yapmak Metin İşlemleri Metin filtrelemek Metin almak Metin düzenleyici (Anti-Alias) Bir yol boyunca metin eklemek Metni yollara dönüştürmek Dönüşümler (Çok boyutluluk) Örnek uygulamalar
5 Renkleri Uygulamak Renk örneklerini uygulama ve organize etmek Renk paleti paneliyle renkleri yönetmek Renk açılır penceresinden renkler seçme ve örneklemek Renk taklidi Konturları ve Dolguları Uygulamak Konturları uygulamak ve değiştirmek Özel konturlar oluşturmak Kontur stilleri oluşturmak Düz dolgular oluşturmak Desen ve degrade dolguları oluşturmak ve uygulamak Dolguları dönüştürmek ve deforme etmek Konturlara ve dolgulara üç boyutlu efektler vermek Örnek uygulamalar
6 Canlı Filtreleri Uygulamak Canlı filtreleri aktif/pasif yapmak Eğimli kenarlar uygulamak Kabartma uygulamak Gölge ve ışımaları uygulamak Canlı Filtreleri Düzenlemek ve Özelleştirmek Filtre düzenleme ayarları Yeniden sıralamak ve kaldırmak Özel canlı filtreler oluşturmak Canlı filtreleri komutlar olarak kaydetmek Örnek uygulamalar
7 Katmanlar Katman (Layer) paneli Katman eklemek ve adlandırmak Katman göstermek ve gizlemek Katman kilitlemek Katman yığın sırası Tek katmanlı düzenlemek Sayfalarla Çalışmak Örnek uygulamalar
8 ARASINAV
9 Etkin resim bölgesi (image map) oluşturmak Etkin resim bölgesi ayarlarını yapmak WEB katmanıyla çalışmak Resmi dilimlemek Dönüşümlü (Rollover) resimler Kareler eklemek Davranış eklemek Yeni dilimler eklemek Örnek uygulamalar
10 Düğmeler Düğme düzenleyicisi (Buton Editor) Yeni bir düğme eklemek Düğmeleri değiştirmek Düğmelere ad vermek ve bağlantı eklemek Düğmeleri almak Grafikleri düğmeye dönüştürmek Açılır Menüler Açılır menü eklemek Açılır menüyü düzenlemek Örnek uygulamalar
11 Sayfa eklemek Sayfa silmek Sayfa taşımak ve kopyalamak Sayfalar arası gezinmek Sayfa tuvalini düzenlemek Sayfa bağlantılarını oluşturmak Örnek uygulamalar
12 Hareketli resim oluşturmak Ara kareler doldurmak (Tweening) Çerçeve işlemleri Çoklu çerçeve (Onion Skin) kullanma Katman paylaşmak Animasyon sembolleri Oynatımı kontrol etmek Hareketli resmi aktarmak Aktarma önizlemesini kullanmak Örnek uygulamalar
13 Slayt gösterisi oluşturmak Slayt gösterisini açmak Slayt gösterisini özelleştirmek Albüm özelliklerini düzenlemek Resim yazısı özelliklerini düzenlemek Örnek uygulamalar
14 Optimizasyon Aktarma sihirbazı (Export) Resmin dosya türünü ayarlamak Önizleme Önizleme düğmesi Tarayıcı Mevcut optimizasyon ön ayarları Aktarma işlemleri Resimlerini aktarmak Tarayıcıda önizleme HTML olarak aktarmak Hızlı aktarma düğmesi Örnek uygulamalar
15 Görüntüleri editör uygulamasına yerleştirmek Paneller yardımıyla Menüler yardımıyla Yer tutucularından yeni görüntü dosyaları oluşturmak Görüntüye ait HTML kodunu WEB tasarım editörü uygulamasına yerleştirmek Görüntü dosyasını WEB tasarım editörü kitaplıklarına aktarmak Görüntü dosyalarını editör uygulamasından düzenlemek Optimizasyon ayarları Örnek uygulamalar
16 FİNAL SINAVI

Grafik ve Animasyon, Photoshop CS5 kitabı /Photoshop CS5/http://www.Adobe.com



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Derse Katılım 14 20
Laboratuvar 12 10
Sözlü Sınav 3 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Sözlü Sınav 3 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek