GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BİLSEÇ-105 SOSYAL MEDYA İÇERİK YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Dersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmak.


Öğr.Gör. Halil KÖYMEN


1 BİLGİ: Sosyal medyada içerik yaratmanın önemini bilir, Sosyal medya araçlarının türlerine göre içerik yönetim stratejisinin nasıl tespit edileceğini bilir, Sosyal medyada etkili içeriğin özelliklerinin neler olduğunu bilir, Sosyal medyada kullanılan görsel tasarım, fotoğraf ve videoların özelliklerini bilir.
2 B) BECERİ: Sosyal medya için içerik yaratma süreçlerini yönetebilir. Sosyal medya araçları için içerik yönetim stratejisi tespit edebilir. Sosyal medyada kullanılmak üzere görsel tasarım, fotoğraf ve videoların hazırlanma süreçlerini yönetebilir.
3 C) TUTUM: Sosyal medya için orijinal içerik oluşturmanın ve kullanıcı katılımını sağlayacak içeriği oluşturmanın öneminin farkındadır.

Birinci Öğretim


-yok


-


Sosyal Medyada İçerik Yönetimi dersinin içeriğinde şunlar yer alacaktır: Sosyal Medyada İçerik Pazarlama Stratejisinin Oluşturulması, Fotoğraf ve Özçekim, Twitter’da Fotoğraf Kullanımı, Instagram’da Fotoğraf Kullanımı, Çekim Teknikleri (Çekim Ölçekleri, Kamera Devinimi ve Açılarıyla Yaratılan Anlam, Aydınlatma ve Renklerin Anlamı, Ses, Ses Efektleri ve Müzik, Uzam ve Sürem, Kurgulama), Youtube’da Video Kullanımı, İnfografikler, Haber ve Twitter’da Haber Paylaşımı, Reklam Filmlerinde Düşünsel Yaratım Süreci, Viral Pazarlama ve Sosyal Medyada Reklam Paylaşımı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sosyal Medyada İçerik Pazarlama Stratejisinin Oluşturulması
2 Fotoğraf ve Özçekim
3 Twitter’da Fotoğraf Kullanımı
4 Instagram’da Fotoğraf Kullanımı-1
5 Instagram’da Fotoğraf Kullanımı-2
6 Çekim Teknikleri-1
7 Çekim Teknikleri-2
8 Ara Sınav
9 Çekim Teknikleri-3
10 Youtube’da Video Kullanımı-1
11 Youtube’da Video Kullanımı-2
12 İnfografikler
13 Haber ve Twitter’da Haber Paylaşımı
14 Reklam Filmlerinde Düşünsel Yaratım Süreci
15 Viral Pazarlama ve Sosyal Medyada Reklam Paylaşımı
16 Yapay Zeka Uygulamaları 1 3



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 1 3 4 3 4 3 4 3 3 3 4 4 3 3 4 2 2
ÖÇ 2 3 3 3 4 2 3 2 3 4 2 2 3 3 2 3 1 1
ÖÇ 3 2 2 3 2 2 2 2 3 2 3 3 2 2 3 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek