GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BİLTEK-104 GRAFİK VE ANİMASYON-II Ders 1 2 3,00

Önlisans



Bu ders ile öğrenci; İnternet ortamında çalışabilen programları yazma yeterliklerini kazanacaktır.


Öğr. Gör. Ercan ÇİMŞİR




Yok


Öğretim yöntem ve teknikleri olarak; anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, uygulamalı çalışma, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanabilir.


İnternet programlama kapsamındaki terminolojiyi kavrayabilme. İnternet programlama dillerini kavrayabilme. Web sayfası tasarımlarını karşılaştırabilme. Web sayfası tasarımı yapabilme. Animasyon yazılımları geliştirebilme. Teorik bilgileri kullanarak uygulama yapabilme. Belli kurallara uygun olarak çalışabilme. Problem çözme ve uygulama geliştirme deneyimleriyle ile kendine güvenin geliştirilebilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Açılış ekranı Çalışma alanı Menüler ve görevleri Animasyon belgesi oluşturma Paneller Zaman çizelgesi ve kareler Katmanlar Tercihler Yardım
2 Araçlar paneli Kılavuzlar, ızgaralar ve koordinatlar Yeni bir grafik oluşturma Fırça darbeleri Kütüphane Resimleri alma ve optimize etme Vektörel çizimleri İthal etme Dolgular ve renk dönüşümleri Grafiklerde değişiklik yapma Örnek uygulama programları geliştirme
3 Belgeye metin ekleme Metin özellikleri Statik metin Dinamik metin Giriş metin Metin biçimlendirme Belgeye metin ekleme Metin özellikleri Gömülü fontlar Yazım denetimi Metne filtre uygulama Metin alanına bir zaman çizelgesi efekti ekleme Örnek uygulama programları geliştirme
4 Grafik oluşturma Düğme oluşturma Klip oluşturma Hazır semboller Sembolleri çoğaltma Örnek uygulama programları geliştirme
5 Animasyon türleri Hareket animasyonu (Motion Tween) Dönüşüm animasyonu (Shape Tween) Alfa düzeylerini ve boyu canlandırma Klip düğmesi Kare kare animasyon Bir yol boyunca animasyon uygulama Animasyon için zaman çizelgesi efektleri Maskeleme Animasyona filtre uygulama Örnek uygulama programları geliştirme
6 Seslerle çalışma Harici ses ekleme Sesleri animasyona yerleştirme Ses düzenleme Ses yönetimi Sesli düğmeler oluşturma Videolarla çalışma Videoları animasyona gömme Harici video kullanımı Örnek uygulama programları geliştirme
7 Ekran özelliğini kullanan yeni bir sunuya başlama Sunuya ses ve video ekleme Sesi kontrol etme Ekranlar ve gezinti Geçiş ve maske ekleme Tur bölümünü oluşturma Tur bölümünü siteye yükleme Örnek uygulama programları geliştirme
8 Arasınav
9 1.1. Veri bileşenleri Media bileşenleri Kullanıcı arayüzü bileşenleri Video bileşenleri Örnek uygulama programları geliştirme
10 Dinamik verilere giriş Web servislerini tanımlama Web sitesini çağırma Dinamik verilerle uygulama Örnek uygulama programları geliştirme
11 Uygulamaları organize etme Yeni içeriği yükleme İlerleme çubuğu ekleme Harici dosya kullanımı Örnek uygulama programları geliştirme
12 Animasyon format ayarları Animasyon oynatıcının yüklenmesi Animasyon dosyasını HTML sayfasına gönderme Örnek uygulama programları geliştirme
13 Eylemler panelini açma Eylemler araç kutusu Komut dosyası bölmesi Eylemler araç kutusu ve komut dosyası bölmesini yeniden boyutlandırma Komut dosyası gezgini Komut dosyası yardımcısı Eylemleri yazdırma Örnek uygulama programları geliştirme
14 Değişkenler Değişken tanımlama Değişken türleri Tür dönüşümleri Yazım kuralları Nokta sözdizimi Eğik çizgi sözdizimi Değişmez değerler Noktalı virgüller Parantezler Yorumlar Anahtar sözcükler ve ayrılmış sözcükler Sabitler Operatörler Operatör çeşitleri Operatör önceliği Koşullar if..else if..else if switch Döngüler For Foreach..in While Do..while İşlevler Temel işlev kavramları İşlev parametreleri Nesne olarak işlevler İşlev kapsamı Örnek uygulama programları geliştirme
15 Nesne ekleme Nesne özellikleri Nesne olayları Nesne yöntemleri Fonksiyon yazma Hazır fonksiyonlar Videolar Video temelleri Video formatları Video dosyalarını yükleme Video oynatımını denetleme Sunucuya video gönderme Sesler Ses mimarisi Harici ses dosyalarını yükleme Sesleri çalma Ses düzeyini denetleme ve yatay kaydırma Örnek uygulama programları geliştirme
16 Final Sınav

Grafik ve Animasyon KODLAB / Flash CS5 & Action Script 3.0 Uğu GELİŞKEN/http://www.adobe.com



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Derse Katılım 14 20
Laboratuvar 12 10
Sözlü Sınav 3 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Sözlü Sınav 3 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 1 14
Laboratuvar 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek