Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDB-101 | TÜRK DİLİ-I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencinin Türkçenin özelliklerini bilmesini, dili doğru ve etkili kullanabilmesini ve toplum içinde kendini daha iyi ifade edebilmesini sağlamak
Okt. Sabit BAYRAM
1 | 1) Dersin amacını ve işleyiş planını görür, dilin tanımını ve insan hayatındaki yerini kavrar, konuşma ve yazı dili arasındaki farkları bilir. |
2 | 2) Dilin özelliklerini, dil-toplum ve dil-kültür ilişkilerini kavrar; okuma ve anlama yöntemlerini bilir. |
3 | 3) Türk dilinin ses özelliklerini bilir, kültürün ne olduğunu ve değişip değişmeyen unsurlarını kavrar. |
4 | 4) Sözcük türlerini bilir, roman ve öykünün özelliklerini örneklerle kavrar. |
5 | 5) Cümlenin öğelerini ve cümle türlerini bilir, tiyatro ve senaryo gibi kullanmalık metinler hakkında bilgi sahibi olur, yazı yazmanın ön hazırlıklarını görür. |
6 | 6) paragraf ve metnin özelliklerini kavrar, makale ve eleştiri gibi işlevsel türleri bilir. |
7 | 7) Sözcüklerin anlam bakımından özelliklerini bilir, deneme ve fıkra gibi işlevsel türleri bilir, günlük hayattaki iletişim hatalarını örneklerle görür. |
8 | 8) Deyimler, atasözleri ve Türk dilinin söz varlığı hakkında bilgi sahibi olur, anlatım bozukluklarını örnekleriyle tanır. |
9 | 9) Türk dilinin güncel sorunlarını bilir, etkili ve güzel konuşmanın ilkelerini kavrar. |
10 | 10) Bilimsel yazıları tanır, etkili ve güzel konuşma örneklerini görür. |
11 | 11) Genel iletişimde yapılan hataları görür, topluluk önünde konuşma yapmanın inceliklerini bilir. |
12 | 12) Dilekçe, tutanak yazma, özgeçmiş oluşturmayı bilir. |
Yok
Yok
Türkçenin yapı ve anlam bakımından özellikleri, temel eserler, toplum içinde kendini ifade etme, dili doğru ve etkili kullanmanın yolları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve işleyişi, dilin tanımı ve insan hayatındaki yeri. Konuşma dili ile yazı dili arasındaki farklar. | - | - |
2 | Dilin özellikleri | - | - |
3 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri | - | - |
4 | Ses bilgisi ve Türkçenin ses özellikleri | - | - |
5 | Cümlenin ögeleri ve cümle türleri | - | - |
6 | Anlam Bakımından Sözcükler | - | - |
7 | Sözcük Türleri | - | - |
8 | Ara sınav | - | - |
9 | Dilekçe örnekleri | - | - |
10 | Özgeçmiş oluşturma | - | - |
11 | İşlevsel Türler: Deneme, Fıkra, Gazete Köşe yazısı, Söyleşi | - | - |
12 | Türkçenin söz varlığı: Deyim, Atasözü ve Kalıp Sözler, | - | - |
13 | Yapıları bakımından sözcükler | - | - |
14 | Roman ve hikâye türleri | - | - |
15 | Yazım kuralları; büyük ve küçük harflerin yazımı, bileşik sözcüklerin yazımı | - | - |
16 | Yıl sonu sınavı | - | - |
Ateş, K. (2011). Türk Dili, İmge Kitabevi, 10. Bsk, İstanbul, 419 s. Aktaş, Ş.; Gündüz, O. (2011) Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları, Ankara, 330 s. Ergüzel, M.; Gülsevin, G.; Boz, E.; Yaman, E. (2011). Üniversiteler İçin Türk Dili (Yazılı ve Sözlü Anlatım), Savaş Yayınevi, Ankara, 408 s.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 11 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 12 | 4 |