Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YDB-101 | İNGİLİZCE-I | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilerin İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, - Kendini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır
Öğr.Gör. Fikret IŞIK
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur |
2 | Kısa net iletileri kavrayabilir |
3 | Kısa, günlük metinleri kavrayabilir |
4 | Basit, günlük sohbetlere katılabilir |
5 | Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşabilir |
Yok
Yok
Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, önlisans sonrası; ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları; İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders içerikleri, dersin işleniş yöntemi ve ders materyallerinin tanıtımı | ||
2 | Ünite 1, sayfa 6-13. Sen ve Ben Tanışma, kendini tanıtma, To be fiili, şahıs ve iyelik zamirleri, iyelik eki 's, have, go, live, like fiilerinin kullanımları Tanımlayıcı sıfatlar | Öğrencinin kendisi, yaşamı ve ailesini tanıtan kompozisyon yazması | |
3 | Test Kitabı Ünite 1 Okuma Parçası 1 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 1) | Aile ağacı hazırlanması ve fertlerin kısaca tanıtımı | |
4 | Ünite 2, sayfa 14-21. Meslekler Geniş zaman (He, She, it) Fiiller ve işler, Zamirlerin kullanımı | Bir meslekle ilgili konuşmak, popüler mesleklerin olumlu ve olumsuz yönlerini tanıtmak. | |
5 | Test Kitabı Ünite 2 Okuma Parçası 2 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 2) | ||
6 | Ünite 3, sayfa 22-26. Sıkı Çalış, Sıkı Eğlen! Geniş Zaman (I/we/you/they) Sıklık Zarfları, Fiiller, Boş zaman faaliyetleri, Sosyal ifadeler. | ||
7 | Test Kitabı Ünite 3 Okuma Parçası 3 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 3) | ||
8 | Ara Sınav | "A Flat to Rent" video uygulaması Describing Location | |
9 | Ünite 4, sayfa 30-37. Yaşanılan yer There is, There are, some / any/ a lot of This/that Ev ve caddedeki varlıklar, Odalar, ev eşyaları, iyi ve kötünün eş anlamlıları very, really Sayılar, fiyatlar | "Inside the White House" video uyg. Tonlama çalışması | |
10 | Test Kitabı Ünite 4 Okuma Parçası 4 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 4) | "Pablo Picasso" video uyg. | |
11 | Ünite 5, sayfa 38-45, Super me! Can, Can't, zarflar, was, were, could, Bileşik kelimeler, Prepositions Kibar istekler | ||
12 | Test Kitabı Ünite 5 Okuma Parçası 5 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 5) | ||
13 | Ünite 6, sayfa 46-53 Life 's ups and downs Simple Past, Geçmiş zaman, -ed, -ing adjectives. Biyografi yazımı. | ||
14 | Test Kitabı Ünite 6 Okuma Parçası 6 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 6) | ||
15 | Gözden geçirme | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
1. Headway Elementary Student's Book, John and Liz Soars, 4th Edition, Oxford University Press. 2. Headway Elementary Workbook, John and Liz Soars, 4th Edition, Oxford University Press. 3. Q Skills For Success - Reading and Writing Intro, Jennifer Bixby ve Joe McVeigh, Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |