GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OPT-217 MARKA STRATEJİLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencinin, işletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilmesini, marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırılabilmesini, marka stratejilerini takip edebilmesini ve buna uygun davranabilmesini, rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırılabilmesini sağlamaktır.


Öğr. Gör. Arzu Kurşun


1 Bütünleşik pazarlama iletişimi ile markayı tanıtmak
2 Marka imajını güçlendirmek ve rakipleri tanımak
3 Marka imajı yaratmada ürün özelliklerinin önemini değerlendirmek
4 Güncel marka terminolojisini tanıyabilme


Yok


Yok


Markanın tarihçesi, tanımları, temel işlevleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
2 Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
3 Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
4 Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
5 Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak
6 Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak
7 Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak
8 Ara Sınav
9 Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak
10 Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak
11 Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak
12 Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
13 Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
14 Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
15 Genel Tekrar
16 Final

Karpat Aktuğlu, Işıl. Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler,İstanbul: İletişim Yayınları, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek