Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT-118 | SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
İletişimde güzel konuşma sanatı (retorik) ve sunum olgularının kapsamlı şekilde tekrarlamak. Öğrencileri etkili konumda ve sunum konusunda bilinçlendirmek.
Dr. İlginç Kızılpınar TEMİZER
1 | Bu dersi alan öğrenciler Etkili Sunum ve Teknikleri kavramını tam olarak tanımlayabilecek. |
2 | İletişim kavramı ile Etkili Sunum ve Teknikleri arasında bağlantı kurabilecek. |
3 | İletişim ve Etkili Sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek. |
4 | İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilecek. |
5 | Geçmiş ve günümüz sunum tekniklerinin, görsel, yazılı basında yer almaları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, etkili iletişim kurma, etkili sunum yapma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş dersi. | ||
2 | İletişim kavramının irdelenmesi. | ||
3 | Etkili Sunumun tarihsel olarak kullanımının öneminin belirlenmesi. | ||
4 | Etkili Sunum kavramının irdelenmesi. | ||
5 | Etkili Sunum kavramının irdelenmesi. | ||
6 | İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi. | ||
7 | İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yazılı iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | ||
10 | Görsel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | ||
11 | Sözel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | ||
12 | Etkili iletişim ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması. | ||
13 | Kurumlarda liderlerin etkili sunum açısından öneminin belirtilmesi. | ||
14 | Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları | ||
15 | Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları | ||
16 | Yarıyılsonu Sınavı |
Aristoteles. Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yaınları, 2008. Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 |