GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OPT-225 HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Halkla ilişkiler dersinin amacı, öğrencilere halkla ilişkiler alanında temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Bu ders, bireylerin veya kuruluşların kamuoyu ile etkili bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamak için gereken strateji, teknik ve araçları öğretir. Öğrenciler, halkla ilişkilerin toplumla sağlıklı bir ilişki kurulmasına, itibar yönetimine, kriz iletişimine, medya ilişkilerine ve etkinlik yönetimine nasıl katkı sağladığını öğrenirler.


Öğretim Görevlisi Elif Yeliz ÇAKIR


1 Halkla ilişkiler ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme
2 Halkla ilişkiler süreci ve stratejik planlama konusunda yeterlilik kazanabilme
3 Halkla İlişkilerde etkili iletişim araçlarını kullanabilme
4 Kriz yönetiminde halkla ilişkilerin rolünü anlayabilme
5 Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik ilkelerle ilgili bilinçlenebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halkla ilişkiler dersi, öğrencilere halkla ilişkilerin temel kavramları, stratejileri ve teknikleri hakkında kapsamlı bilgi sunar. Ders, medya ilişkileri, itibar yönetimi, kriz iletişimi, sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlik yönetimi gibi önemli alanları ele alırken, halkla ilişkiler profesyonellerinin medya ile etkili iletişim kurma, hedef kitle analizleri yapma ve toplumla sağlıklı ilişkiler oluşturma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, öğrenciler halkla ilişkilerde etik ve hukuki sorumluluklar, dijital medya kullanımı ve kriz durumlarında strateji oluşturma konularında da bilgi sahibi olurlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme
2 Halkla İlişkilerin Temelleri
3 Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
4 Halkla İlişkiler ve İlgili Kavramlar
5 Halkla İlişkilerin Örgüt Yapısı
6 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7 Halkla İlişkiler Süreci
8 Ara Sınav
9 Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları
10 Halkla İlişkilerin Uygulama Alanı Olarak Sponsorluk
11 Kriz Yönetiminde Halkla İlişkiler
12 Kurumsal İtibar Yönetimi
13 Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Etik ve Halkla İlişkiler
14 Etkili Sunum Teknikleri
15 Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Halkla İlişkiler (2018). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. Edit. Aydın Ziya ÖZGÜR. Halkla İlişkiler (2016). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Yayını. Edit. Fatma GEÇİKLİ.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 4 2 2 2 3
ÖÇ 2 4 4 3 3 3 4
ÖÇ 3 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 4 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek