GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OPT.UYG-204 İŞYERİ EĞİTİMİ Ders 2 4 11,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilerin optisyenlik alanındaki güncel uygulamaları ve protokolleri öğrenmelerini sağlamak.


Prof. Dr. Gökhan ALPASLAN Prof. Dr. Ümit CEYLAN


1 Optisyenlik hizmetlerindeki güncel protokolleri açıklayabilme
2 Optisyenlikte kullanılan ekipmanları tanıyabilme
3 Müşteri reçetelerini okuyabilme ve değerlendirebilme
4 Optisyenlik müessesesi işleyişini kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


İşyeri eğitimi dersi, öğrencilerin optisyenlik hizmetlerinde güncel uygulamaları öğrenmelerini, reçete değerlendirme süreçlerini anlamalarını, çerçeve seçme tekniklerini geliştirmelerini ve ekip çalışmasına uyum sağlamalarını amaçlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme.
2 Müşteri karşılama
3 Müşteri karşılama
4 Çerçeve tanımlama
5 Çerçeve tamiri
6 Lens seçimi ve montajı
7 Lens seçimi ve montajı
8 Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi
9 Otomatik cam kesme makinası tanıma
10 Otomatik cam kesme makinası tanıma
11 Otomatik cam kesme makinası tanıma
12 SGK işlemlerini öğrenme
13 SGK işlemlerini öğrenme
14 Faset çerçeve işlemleri
15 Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi

1- Gözlükçülük, Ertekin Aksak ve Taylan Küçüker 2005 2- Temel Optisyenlik - Optisyenlik için On Temel Adım, Dr. Erdoğan ÖZDEMİR, Dr. Onur YARAR, Güneş Tıp Kitabevi, 2016 3- Mümin Mehmet Koç, Optisyenliğin Temelleri, Akademisyen Kitabevi, 2024



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Multirom CD Çalışması 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Proje Tasarımı/Yönetimi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 5 70
Rapor Hazırlama 14 12 168
Bireysel Çalışma 14 7 98
Toplam İş Yükü (saat) 336

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 5 4 5 4 4 3 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 5 5 3 4 3 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 5 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 5 5 4 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek