Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT.UYG-204 | İŞYERİ EĞİTİMİ | Ders | 2 | 4 | 11,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilerin optisyenlik alanındaki güncel uygulamaları ve protokolleri öğrenmelerini sağlamak.
Prof. Dr. Gökhan ALPASLAN Prof. Dr. Ümit CEYLAN
1 | Optisyenlik hizmetlerindeki güncel protokolleri açıklayabilme |
2 | Optisyenlikte kullanılan ekipmanları tanıyabilme |
3 | Müşteri reçetelerini okuyabilme ve değerlendirebilme |
4 | Optisyenlik müessesesi işleyişini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
İşyeri eğitimi dersi, öğrencilerin optisyenlik hizmetlerinde güncel uygulamaları öğrenmelerini, reçete değerlendirme süreçlerini anlamalarını, çerçeve seçme tekniklerini geliştirmelerini ve ekip çalışmasına uyum sağlamalarını amaçlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Müşteri karşılama | ||
3 | Müşteri karşılama | ||
4 | Çerçeve tanımlama | ||
5 | Çerçeve tamiri | ||
6 | Lens seçimi ve montajı | ||
7 | Lens seçimi ve montajı | ||
8 | Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi | ||
9 | Otomatik cam kesme makinası tanıma | ||
10 | Otomatik cam kesme makinası tanıma | ||
11 | Otomatik cam kesme makinası tanıma | ||
12 | SGK işlemlerini öğrenme | ||
13 | SGK işlemlerini öğrenme | ||
14 | Faset çerçeve işlemleri | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi |
1- Gözlükçülük, Ertekin Aksak ve Taylan Küçüker 2005 2- Temel Optisyenlik - Optisyenlik için On Temel Adım, Dr. Erdoğan ÖZDEMİR, Dr. Onur YARAR, Güneş Tıp Kitabevi, 2016 3- Mümin Mehmet Koç, Optisyenliğin Temelleri, Akademisyen Kitabevi, 2024
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Multirom CD Çalışması | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rapor Hazırlama | 14 | 12 | 168 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 336 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |