Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT.UYG-206 | STAJ | Ders | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin mesleki bilgilerini gerçek çalışma ortamlarında uygulayarak, optisyenlik hizmetlerinin sunumunda gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Gökhan ALPASLAN Prof. Dr. Ümit CEYLAN
1 | Optisyenlik müessesesinde müşteri ile ilişki kurabilme |
2 | Optisyenlik cihazlarını uygulayabilme |
3 | Optisyenlik müessesesinde gözlük yapabilme |
4 | Optisyenlik ile ilgili yazışma yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İşyeri uygulaması dersi, optisyenlik müesseselerinde müşteri ilişkilerini, gözlük yapım süreçlerini, gerekli cihazların kullanımı konularını içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
3 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
4 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
5 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
6 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
7 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
8 | Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi | Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi | |
9 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
10 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
11 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
12 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
13 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
14 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
15 | Alan uygulaması ve pratik çalışmalar | ||
16 | Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi | Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Multirom CD Çalışması | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |