Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANS-103 | FİZYOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, insan fizyolojisinin temel prensiplerini öğretmek ve öğrencilerin hücreden sistemlere kadar farklı düzeylerdeki fizyolojik süreçleri anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, vücut sistemlerinin işleyiş mekanizmalarını ve bu sistemler arasındaki etkileşimleri öğrenerek, sağlık ve hastalık durumlarını daha iyi kavrayabilecek bir altyapı kazanacaklardır.
Doç. Dr. Ali ACAR
1 | İnsan vücudunun fizyolojik süreçlerini açıklayabilme. |
2 | Hücresel düzeyden sistem düzeyine kadar fizyolojik prensipleri tanımlayabilme ve ilişkilendirebilme. |
3 | Vücut sistemlerinin normal fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların biyolojik temellerini tanımlayabilme. |
4 | Fizyolojik bilgileri kullanarak sağlık sorunlarının temel mekanizmalarını değerlendirebilme. |
5 | Alanındaki bilgileri disiplinler arası bir yaklaşımla ilişkilendirebilme ve bireysel ile ekip çalışmaları yürütebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hücre fizyolojisi, Beslenme, metabolizma ve termoregülasyon, Dolaşım sistemi fizyolojisi, Periferik ve merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Endokrin sistem fizyolojisi, Kas fizyolojisi, Sindirim sistemi fizyolojisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Hücre Fizyolojisi | ||
3 | Beslenme, Metabolizma ve Termoregülasyon | ||
4 | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | ||
5 | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi (devamı) | ||
6 | Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi | ||
7 | Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | ||
10 | Endokrin Sistem Fizyolojisi (devamı) | ||
11 | Kas Fizyolojisi | ||
12 | Kas Fizyolojisi (devamı) | ||
13 | Sindirim Sistemi Fizyolojisi | ||
14 | Sindirim Sistemi Fizyolojisi (devamı) | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirmesi ve geri bildirim | ||
16 | Final Sınavı |
Guyton, A. C., Hall, J. E., Çavuşoğlu, H., Yeğen, B. Ç., Aydın, Z., & Alican, İ. (2007). Tıbbi fizyoloji. Nobel Tıp Kitabevi Yeğen, B.Ç. (2018). Yüksekokullar İçin Fizyoloji. Yüce Yayım Öğretim Üyesinin Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |