GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YDI-101 İNGİLİZCE-I Ders 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmektir. Özellikle kişisel tanıtım, meslekler, hobiler, zaman ve yer ifadeleri, nesne ve kişi tanımlama, rica ve öneride bulunma gibi temel dil işlevlerini doğru bir şekilde kullanabilmeleri hedeflenmektedir.


Doç.Dr. İlginç Kızılpınar Temizer


1 Temel düzeyde konuşma ve iletişim kurabilme yeteneği kazanabilme
2 Basit düzeyde cümle yapılarını anlayabilme
3 Geniş zaman yapısını olumlu, olumsuz ve soru cümleleriyle kullanabilme.
4 Karşılaştırma yapabilme ve sıfatları uygun şekilde kullanabilme.
5 Rica, izin isteme ve yardım teklif etme ifadelerini kullanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, İngilizce’nin temel yapıları olan geniş zaman (Present Simple), "can/can’t" kullanımı, fiillerin olumlu/olumsuz ve soru yapıları, nesnelerin yerleri, sıfatlar ve temel kelime bilgisi gibi konuları kapsar. Öğrenciler gündelik yaşamda karşılaştıkları iletişim durumlarını İngilizce olarak ifade etmeyi öğrenirler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı, izlence ve değerlendirme açıklaması
2 You and Me – Personal information, family, subject pronouns
3 A Good Job! – Occupations, Present Simple (1), jobs vocabulary
4 Work Hard, Play Hard! – Adverbs of frequency, hobbies
5 Social expressions, weekend activities
6 Somewhere to Live – Prepositions of place, household vocabulary
7 Super Me! – can/can’t, describing people and abilities
8 Ara Sınav
9 Polite requests, daily routines, simple past intro
10 Life’s Ups and Downs – Past Simple (Regular + Irregular)
11 Time expressions (last night, yesterday, etc.), talking about past events
12 Describing feelings and things (bored, worried, exciting)
13 Numbers, prices, telling the date and year
14 like - would like
15 Genel tekrar, değerlendirme ve geri bildirim
16 yarıyıl sonu sınavı

Soars, L., & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student’s Book (4th Edition). Oxford University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek