Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YDI-101 | İNGİLİZCE-I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmektir. Özellikle kişisel tanıtım, meslekler, hobiler, zaman ve yer ifadeleri, nesne ve kişi tanımlama, rica ve öneride bulunma gibi temel dil işlevlerini doğru bir şekilde kullanabilmeleri hedeflenmektedir.
Doç.Dr. İlginç Kızılpınar Temizer
1 | Temel düzeyde konuşma ve iletişim kurabilme yeteneği kazanabilme |
2 | Basit düzeyde cümle yapılarını anlayabilme |
3 | Geniş zaman yapısını olumlu, olumsuz ve soru cümleleriyle kullanabilme. |
4 | Karşılaştırma yapabilme ve sıfatları uygun şekilde kullanabilme. |
5 | Rica, izin isteme ve yardım teklif etme ifadelerini kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, İngilizce’nin temel yapıları olan geniş zaman (Present Simple), "can/can’t" kullanımı, fiillerin olumlu/olumsuz ve soru yapıları, nesnelerin yerleri, sıfatlar ve temel kelime bilgisi gibi konuları kapsar. Öğrenciler gündelik yaşamda karşılaştıkları iletişim durumlarını İngilizce olarak ifade etmeyi öğrenirler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, izlence ve değerlendirme açıklaması | ||
2 | You and Me – Personal information, family, subject pronouns | ||
3 | A Good Job! – Occupations, Present Simple (1), jobs vocabulary | ||
4 | Work Hard, Play Hard! – Adverbs of frequency, hobbies | ||
5 | Social expressions, weekend activities | ||
6 | Somewhere to Live – Prepositions of place, household vocabulary | ||
7 | Super Me! – can/can’t, describing people and abilities | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Polite requests, daily routines, simple past intro | ||
10 | Life’s Ups and Downs – Past Simple (Regular + Irregular) | ||
11 | Time expressions (last night, yesterday, etc.), talking about past events | ||
12 | Describing feelings and things (bored, worried, exciting) | ||
13 | Numbers, prices, telling the date and year | ||
14 | like - would like | ||
15 | Genel tekrar, değerlendirme ve geri bildirim | ||
16 | yarıyıl sonu sınavı |
Soars, L., & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student’s Book (4th Edition). Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |