GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YDI-102 İNGİLİZCE-II Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin geçmiş zaman kullanımı, duyguların ve nesnelerin tanımlanması, şehirde yön tarif etme, yiyecek-içecek siparişi verme gibi temel günlük iletişim konularında İngilizce dil yeterliliğini geliştirmektir. Aynı zamanda öğrencilerin gramer yapılarıyla birlikte temel kelime bilgilerini de güçlendirmeleri hedeflenmektedir.


Doç. Dr. İlginç KIZILPINAR TEMİZER


1 Geçmişteki olayları anlatmak için “Past Simple” yapılarını düzenli ve düzensiz fiillerle kullanabilme.
2 Zaman zarflarını doğru şekilde kullanabilme.
3 Duyguları ve nesneleri uygun sıfatlarla tanımlayabilme.
4 Tarihleri ve yılları sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme.
5 Şehir içi yön tariflerinde kullanılan temel ifadeleri kullanabilme.
6 Seyahat, alışveriş ve yemek siparişi gibi gündelik durumlarda uygun dili kullanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, temel düzeyde İngilizce gramer yapıları ve kelime bilgisini kapsar. Past Simple (düzenli ve düzensiz fiiller), zaman zarfları, tarih söyleme, duyguları ve nesneleri betimleme, sıfatlar, karşılaştırma yapıları, yön tarifleri ve seyahat ifadeleri ele alınır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme
2 Past Simple (1) – Regular verbs + Time expressions
3 Past Simple (2) – Irregular verbs + What’s the date?
4 Countable/uncountable nouns + How much/How many
5 Food and drink + Daily routines
6 Comparative adjectives + Describing people
7 Prepositions, directions, and places in a city
8 Mid-Term Examination
9 Present Continuous + Clothes and appearance
10 Making suggestions + Travel verbs
11 Present Perfect Tense (ever/never/just)
12 Present/Past/Future time expressions
13 Transport and travel situations (tickets, luggage, platform)
14 Speaking practice: describing events, places, and plans
15 Dönem tekrarı ve geri bildirim
16 Final Exam

Soars, L., & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student’s Book (4th Edition). Oxford University Press. Cambridge Dictionary (online)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 63

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek