Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YDI-102 | İNGİLİZCE-II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin geçmiş zaman kullanımı, duyguların ve nesnelerin tanımlanması, şehirde yön tarif etme, yiyecek-içecek siparişi verme gibi temel günlük iletişim konularında İngilizce dil yeterliliğini geliştirmektir. Aynı zamanda öğrencilerin gramer yapılarıyla birlikte temel kelime bilgilerini de güçlendirmeleri hedeflenmektedir.
Doç. Dr. İlginç KIZILPINAR TEMİZER
1 | Geçmişteki olayları anlatmak için “Past Simple” yapılarını düzenli ve düzensiz fiillerle kullanabilme. |
2 | Zaman zarflarını doğru şekilde kullanabilme. |
3 | Duyguları ve nesneleri uygun sıfatlarla tanımlayabilme. |
4 | Tarihleri ve yılları sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme. |
5 | Şehir içi yön tariflerinde kullanılan temel ifadeleri kullanabilme. |
6 | Seyahat, alışveriş ve yemek siparişi gibi gündelik durumlarda uygun dili kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, temel düzeyde İngilizce gramer yapıları ve kelime bilgisini kapsar. Past Simple (düzenli ve düzensiz fiiller), zaman zarfları, tarih söyleme, duyguları ve nesneleri betimleme, sıfatlar, karşılaştırma yapıları, yön tarifleri ve seyahat ifadeleri ele alınır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Past Simple (1) – Regular verbs + Time expressions | ||
3 | Past Simple (2) – Irregular verbs + What’s the date? | ||
4 | Countable/uncountable nouns + How much/How many | ||
5 | Food and drink + Daily routines | ||
6 | Comparative adjectives + Describing people | ||
7 | Prepositions, directions, and places in a city | ||
8 | Mid-Term Examination | ||
9 | Present Continuous + Clothes and appearance | ||
10 | Making suggestions + Travel verbs | ||
11 | Present Perfect Tense (ever/never/just) | ||
12 | Present/Past/Future time expressions | ||
13 | Transport and travel situations (tickets, luggage, platform) | ||
14 | Speaking practice: describing events, places, and plans | ||
15 | Dönem tekrarı ve geri bildirim | ||
16 | Final Exam |
Soars, L., & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student’s Book (4th Edition). Oxford University Press. Cambridge Dictionary (online)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 63 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |