Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANS-211 | ÇEVRE KORUMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerde çevre kirliliği ile mücadele bilinci oluşturarak çevreye karşı duyarlılığı artırmaktır. Ders kapsamında, çevre kirliliğini önlemenin önemi vurgulanacak; uluslararası düzeyde çevre koruma stratejileri, ülkeler arası iş birliği modelleri ve çevre yönetimi yaklaşımları incelenecektir. Öğrencilerin, çevresel sorunları tanımlayabilmeleri, çözüm yolları üretebilmeleri ve sürdürülebilir çevre koruma yöntemlerini değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir.
Doç.Dr. İlginç KIZILPINAR TEMİZER
1 | Ekosistemin temel bileşenlerini açıklayabilme ve çevrenin insan yaşamı üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
2 | Çevre etiği ilkelerini tanımlayabilme ve çevresel duyarlılığı geliştirebilme |
3 | Sürdürülebilir kalkınma kavramını açıklayabilme ve doğal kaynakların yönetimini değerlendirebilme |
4 | İklim değişikliğini ve küresel ısınmanın çevresel etkilerini analiz edebilme |
5 | Çevre hukuku çerçevesinde temel kavramları tanımlayabilme ve sözleşmelerin önemini açıklayabilme |
6 | Hava, su, toprak ve katı atık kirliliği türlerini tanımlayabilir, nedenlerini açıklayabilir ve önleme/koruma stratejilerini değerlendirebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, çevre kirliliğinin ana bileşenleri olan hava, su ve toprak kirliliğini kapsamlı biçimde ele alır. Geri dönüşüm, çevre etiği, çevre bilinci ve çevreye karşı bireysel/toplumsal duyarlılık konuları çerçevesinde öğrencilerin çevresel sorunlara bütüncül bakış geliştirmeleri hedeflenir. Ayrıca, çevre korumanın önemi, sürdürülebilirlik ilkeleri, çevre yönetimi araçları, koruma teknikleri ve ülkelerin çevre politikalarına dair temel prensipler incelenir. Öğrenciler, çevreye yönelik tehditleri analiz edebilecek, çözüm önerileri geliştirebilecek ve çevresel karar alma süreçlerine eleştirel bir bakış açısı kazandıracak bilgi ve becerilerle donatılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, İşleyişi, Değerlendirme Kriterleri ve İzlence Bilgilendirmesi | ||
2 | Çevre ve Ekosistem: Temel Kavramlar ve Bileşenler | ||
3 | Hava Kirliliği: Nedenleri, Sonuçları ve Önleme Yöntemleri | ||
4 | Su Kirliliği ve Su Kaynaklarının Korunması | ||
5 | Toprak Kirliliği ve Tarımsal Kirlilik Etkenleri | ||
6 | Katı Atıklar ve Geri Dönüşüm Uygulamaları | ||
7 | Çevre Etiği ve Çevre Bilincinin Geliştirilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Doğal Kaynakların Yönetimi | ||
10 | Küresel Isınma, İklim Değişikliği ve Etkileri | ||
11 | Çevre Hukuku ve Ulusal/Uluslararası Sözleşmeler | ||
12 | Türkiye’nin Çevre Politikaları ve Uluslararası İş Birlikleri | ||
13 | Teknoloji, Sanayi ve Çevre İlişkisi | ||
14 | Türkiye'nin Çevre Sorunları, dünyada çevre kirliliği ile ilgili alınan tedbir ve önlemler | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyılsonu Sınavı |
Öğretim Üyesinin Ders Notları Karakaya, E. (2021). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre Politikaları. Ankara: İmaj Yayıncılık. Uzun, İ. (2023). Çevre Bilimi ve Teknolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 |