Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANS-229 | MESLEK ETİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin etik ve ahlak kavramlarını, meslek etiği ilkelerini ve iş hayatında etik kuralların uygulanmasını kavrayarak etik bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Enis TAŞCI
1 | Etik ve ahlak kavramlarını temel ilkeleriyle açıklayabilme ve mesleki uygulamalarda kullanabilme |
2 | Meslek etiği ilkelerini analiz edebilme ve etik karar alma süreçlerini değerlendirebilme |
3 | İş hayatındaki etik ve etik dışı davranışları ayırt edebilme ve sonuçlarını öngörebilme |
4 | Mesleki etik ilkeleri doğrultusunda karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri sunabilme |
5 | Mesleki etik ilkelerle ilgili örnek olayları analiz edebilme ve etik değerlendirme yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramlarının temel ilkeleri, meslek etiği, etik dışı davranışlar ve bunların sonuçları, sosyal sorumluluk, iş hayatında etik kuralların uygulanması ve örnek olaylardan oluşur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Etik ve ahlak kavramlarının tanımı | ||
3 | Ahlak felsefesi ve ahlak değerleri | ||
4 | Etik kuralları ve etik sistemleri | ||
5 | Etik toplum ilişkisi | ||
6 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | ||
7 | Etik ilkeler, etik türleri, etik yaklaşımlar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Mesleki etik kavramı, etik ve disiplinler arası ilişkiler | ||
10 | Mesleki etik ilkeler | ||
11 | Sosyal sorumluluk kavramı ve etik | ||
12 | Meslek hayatında etik ilkeler ve uygulamalar | ||
13 | Meslek hayatında etik değerlere uygun davranışlar | ||
14 | Mesleki yozlaşma ve etik dışı davranışlar, örnek olayların etiksel açıdan değerlendirilmesi | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Meslek Etiği, Nuran Öztürk Başpınar ve Demet Çakıroğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 |