Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANS-233 | İLETİŞİM | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Prof. Dr. Serpil Demirci
1 | İletişimin önemini kavrayabilme, aile içi, sosyal alanlar, iş hayatı, hasta ve hasta yakınları ile sağlıklı iletişim kurabilme kabiliyeti kazanabilme |
2 | Kazandığı iletişim becerilerini etkili bir şekilde sunabilme kabiliyeti kazanabilmek için yazılı ve sözlü iletişim türlerini kullanabilme |
3 | Powerpoint ile sunu hazırlayabilme ve sunabilme becerisi kazanabilme |
4 | İş görüşmelerinde mülakat tekniklerini kullanma becerisi kazanabilme |
5 | Diğer derste verilen ödevler için Office programlarını kullanır |
6 | Excel de fonksiyonları bilir, grafik çizer. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Atılgan davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | İletişim nedir, iletişim kurabilmek neden önemlidir, iletişim kurma yolları nedir, kaynak alıcı geri bildirim ve gürültü ne anlam ifade eder konularını kavrayabilme. | ||
3 | İletişimin sınıflandırılması konusunu kavrayabilme. | ||
4 | Etkili iletişim becerileri kazanabilme, sözlü letişimin türleri ve önemini konularının öğretilmesi | ||
5 | Sözsüz iletişim türleri hakkında bilgilendirme. | ||
6 | Word, excel gibi office programlarını kullanabilme becerisinin kazanılması | ||
7 | Sözsüz iletişim türü olan beden dilinin etkili bir şekilde kullanılması konusunun kavratılabilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yazılı iletişim türleri hakkında bilgilendirme. | ||
10 | Yazılı iletişim türlerinden dilekçe yazımı konusunda çalışmalar yapılması | ||
11 | SunumHazırlama, Tasarımda Önemli Hususlar “Dinleyici sayısı, oda büyüklüğü, oda ışığı etkilerinin sunum planına etkilerini anlamak. (Mikrofon, projektör gereksinimi, sunumun okunaklı olması için arka plan renginin ayarlanması gibi)” ; | ||
12 | Mülakat teknikleri hakkında bilgilendirme | ||
13 | Hasta iletişimi hakkında bilgilendirme | ||
14 | CV ve özgeçmiş hazırlama konularında bilgilendirme | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirimi | ||
16 | Yarıyılsonu Sınavı |
Temel Bilgi Teknolojileri, Ayşegül Koç, Kodlab Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 |