Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANS-233 | İLETİŞİM | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Kelime İşlemci, Hesap Tablosu ve Sunum Uygulama programları ile ilgili ileri seviye bilgilere sahip olabilme, Hasta ve Hasta yakınları ile, çalışma, sosyal ve aile ortamlarında sağlıklı bir iletişim kurabilmek.
Prof. Dr. Serpil Demirci
1 | İletişimin önemini kavrayabilme, aile içi, sosyal alanlar, iş hayatı, hasta ve hasta yakınları ile sağlıklı iletişim kurabilme kabiliyeti kazanabilme |
2 | Kazandığı iletişim becerilerini etkili bir şekilde sunabilme kabiliyeti kazanabilmek için yazılı ve sözlü iletişim türlerini kullanabilme |
3 | Powerpoint ile sunu hazırlayabilme ve sunabilme becerisi kazanabilme |
4 | İş görüşmelerinde mülakat tekniklerini kullanma becerisi kazanabilme |
5 | Diğer derste verilen ödevler için Office programlarını kullanır |
6 | Excel de fonksiyonları bilir, grafik çizer. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Diğer derslerle ilgili verilmiş olan ödevleri, kelime işlemci ortamında düzenler, sunum uygulaması haline getirir ve bunları gerçekleştirirken hesap tablosu programından yararlanır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | İletişim nedir, iletişim kurabilmek neden önemlidir, iletişim kurma yolları nedir, kaynak alıcı geri bildirim ve gürültü ne anlam ifade eder konularını kavrayabilme. | ||
3 | İletişimin sınıflandırılması konusunu kavrayabilme. | ||
4 | Etkili iletişim becerileri kazanabilme, sözlü letişimin türleri ve önemini konularının öğretilmesi | ||
5 | Sözsüz iletişim türleri hakkında bilgilendirme. | ||
6 | Word, excel gibi office programlarını kullanabilme becerisinin kazanılması | ||
7 | Sözsüz iletişim türü olan beden dilinin etkili bir şekilde kullanılması konusunun kavratılabilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yazılı iletişim türleri hakkında bilgilendirme. | ||
10 | Yazılı iletişim türlerinden dilekçe yazımı konusunda çalışmalar yapılması | ||
11 | SunumHazırlama, Tasarımda Önemli Hususlar “Dinleyici sayısı, oda büyüklüğü, oda ışığı etkilerinin sunum planına etkilerini anlamak. (Mikrofon, projektör gereksinimi, sunumun okunaklı olması için arka plan renginin ayarlanması gibi)” ; | ||
12 | Mülakat teknikleri hakkında bilgilendirme | ||
13 | Hasta iletişimi hakkında bilgilendirme | ||
14 | CV ve özgeçmiş hazırlama konularında bilgilendirme | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirimi | ||
16 | Yarıyılsonu Sınavı |
Temel Bilgi Teknolojileri, Ayşegül Koç, Kodlab Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 |